سه‌شنبه 17 مهر 1403

همکاری مردم در طرح شهید سلیمانی قابل تحسین است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
همکاری مردم در طرح شهید سلیمانی قابل تحسین است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: همکاری مردم استان با بسیجیان در اجرای طرح شهید سلیمانی برای غربالگری و بیماریابی افراد مبتلا به ویروس کرونا قابل تحسین است.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه طرح شهید سپهبدسلیمانی اظهار داشت: استان اردبیل به عنوان اولین استان کشور اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تعهد کرده و تا به حال اقدامات بسیار خوبی از سوی پایگاه‌های بسیج و با همکاری مردم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیج علاوه بر نظام دفاعی در حوزه سلامت نیز همکاری خوبی با سایر دستگاه‌ها داشته است، افزود: این طرح در مرکز استان با فرماندهی سپاه حضرت عباس (ع) و در شهرستان‌ها با فرماندهی ناحیه و همکاری فرمانداران اجرا می‌شود که امیدواریم به نتیجه قابل قبولی دست یابیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: طبیعت مشارکت مردم با اکیپ‌های غربالگری در محلات علاوه بر کمک به حل مسایل بهداشتی و درمانی موارد امنیتی را تقویت می‌کند و این کار به تحکیم جایگاه بسیج در محلات را منجر می‌شود.

بهنامجو با تاکید به اینکه به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا همه باید احساس مسوولیت داشته باشند، تصریح کرد: این طرح با بیماریابی و غربالگری خانه به خانه می تواند کمک بسیاری به کادر درمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها را زنان خانه‌دار و بازنشستگان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: باید آگاه‌سازی‌های لازم به این قشر بر پرهیز از همنشینی‌ها و حضور در اجتماع انجام شود تا میزان ابتلا کاهش یاید.

استاندار اردبیل بیان کرد: بسیجیان و افراد مراجعه کننده به درب منازل باید نسبت به اطلاع رسانی به گروه‌های پرخطر از جمله زنان خانه‌دار و افراد بالای 65 سال اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر حدود 500 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و باید با تلاش و همکاری مردم، دستگاهها و نهادهای دخیل در اجرای طرح شهید سلیمانی زمینه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را تسهیل کنیم.

بهنامجو اضافه کرد: تمامی امکانات و نیروها در راستای اجرای طرح شهید سپهبد سلیمانی مهیاست و باید در برهه کنونی که دشمنان بر علیه کشورمان توطئه می کنند مصمم تر از گذشته در راستای ریشه کنی این ویروس و کاهش تلفات انسانی حرکت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن اقدامات دشمنان در رابطه با ترور دانشمند هسته‌ای و عرض تسلیت شهادت شهید فخرزاده به رهبر انقلاب و مردم ایران، تصریح کرد: ااین قدام جنایتکارانه کوردلان و تروریست‌ها نشان از شکست آنها در جبهه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

استاندار اردبیل گفت: این کوردلان بارها از دانشمندان ما و رزمندگان اسلام شکست خورده‌اند و امروزه چاره ای جز خنجر از پشت‌زدن ندارند و قطعا نتیجه این اقدامات ناشایست خود را بار دیگر خواهند دید.

*س_برچسب‌ها_س*