دوشنبه 16 مهر 1403

هیات‌های زنجان همزمان با اقامه عزای امام حسین، نیازهای کادر درمان را تامین می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هیات‌های زنجان همزمان با اقامه عزای امام حسین، نیازهای کادر درمان را تامین می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: همانطور که هیات‌های مذهبی این استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا برای پیشگیری از آن در زمینه‌های مختلف از جمله تولید و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، ضدعفونی معابر، توزیع مواد غذایی و شرکت در حماسه مواسات و کمک مومنانه، وارد میدان شدند، آمادگی خود را همزمان با اقامه عزای امام حسین (ع) برای همکاری با کادر پزشکی، درمانی و بهداشتی نیز اعلام...

حجت‌الاسلام سعید احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عزاداری برای سید و سالار شهیدان امسال نیز مانند سال‌های گذشته، یک مطالبه عمومی است، افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، معیار در عزاداری‌ها تصمیمات ستاد ملی کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال برای ماه محرم، متناسب با دستورالعمل‌های بهداشتی که برای این امر تدوین شده، هیات‌های مذهبی در راستای پیام معظم‌له، آمادگی خود برای همکاری با کادر بهداشت و درمان را اعلام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری جلسات خوب و مفید در راستای تصمیمات ستاد ملی کرونا، تصریح کرد: در خصوص لوازم بهداشتی و پزشکی و روانشناختی و جامعه‌شناختی کرونا با برخی از روانشناسان، جامعه‌شناسان و متخصصان امر درمان، جلسات خوب و مفیدی برگزار شده و به یک وفاق خوب در برگزاری اقامه عزای سیدالشهدا (ع) دست یافته‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه تدوین شده و طی چند روز پایانی ماه ذی‌الحجه اعلام می‌شود، گفت: علاوه بر این، آموزش‌های لازم برای برگزاری مراسم عزاداری به خادمان هیات‌های مذهبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: مسؤولان هیات‌های مذهبی، مداحان و ذاکران با نظارت کادر دانشگاه علوم پزشکی در حال بررسی فضاهای لازم هستند تا بتوانیم در کنار تامین سلامت عزاداران، اقامه عزای امام حسین (ع) را نیز متناسب با شرایط روز داشته باشیم.

حجت‌الاسلام احمدی تاکید کرد: باید توجه داشت که ایجاد دوقطبی بین سلامت و عزا از سوی دشمنان قسم‌خورده قرآن و اهل بیت (ع) در حال انجام است که نباید این اجازه را داد.

این مسؤول تصریح کرد: به‌قطع، اجازه انجام چنین اقدامی را نخواهیم داد و هم کادر سلامت و هم هیات‌های مذهبی با رعایت تمام مسائل بهداشتی اجازه ایجاد دوقطبی را نمی‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: همانطور که هیات‌های مذهبی از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در این استان برای کمک به کادر سلامت اعلام آمادگی کرده بودند در برگزاری مراسم عزای امام حسین (ع) نیز اولویت اصلی هیات‌های مذهبی، حفظ سلامت مردم خواهد بود و به‌یقین، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مد نظر قرار خواهند داد.

وی اظهار داشت: امسال بنا داریم نذورات هر ساله‌ای که مردم متدین و خداجو به خاطر محبت اهل بیت (ع) در دستگاه سیدالشهدا (ع) ادا می‌کردند به سمت مسائل بهداشتی، تجهیزات بیمارستان‌ها و توزیع اقلام غذایی در بین نیازمندان، مدیریت شود.

مسؤول کارگروه عزاداری محرم در استان زنجان، خاطرنشان کرد: امسال پایتخت شور و شعور حسینی متناسب با شرایط کرونایی و همزمان با اقامه عزای سالار شهیدان با همت عزاداران حسینی، نیازمندی‌های کادر درمان را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

وی افزود: هیات‌های مذهبی علاوه بر اقامه عزا در مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه در راستای برطرف کردن نیازمندی‌های کسانی که به خاطر شرایط کرونایی در فشار مشکلات اقتصادی هستند، شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه امسال محرم ویژه‌ای خواهیم داشت، تصریح کرد: قرار است در دل عزاداری برای سالار شهیدان، کمک‌های مومنانه و نیازمندی‌های کادر پزشکی را نیز لحاظ کنیم و به امید خداوند، دستگاه سیدالشهدا (ع) عامل وحدت، همدلی و همبستگی مردم با کادر سلامت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال استعلام نیازمندی‌های کادر درمانی استان هستیم و هیات‌های مذهبی با مدیریت نذورات خود همزمان با اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در صدد تامین بخشی از نیازمندی‌های کادر درمان هستند و محرم امسال برکات خود را نشان خواهد داد.

*س_برچسب‌ها_س*