دوشنبه 2 مهر 1403

واریز 480 هزار تومان بر روی کارت بانکی معلولان فاقد شغل

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
واریز 480 هزار تومان بر روی کارت بانکی معلولان فاقد شغل

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که مبلغ 480 هزار تومان بر روی کارت بانکی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن 18 سال رسیده‌اند اما فاقد شغل و درآمد هستند، شارژ شد.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا ضمن گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت بیان کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و برای اجرای ماده 27 این قانون، با حمایت سازمان برنامه و بودجه مبلغ 71 میلیارد تومان جهت اجرای بخشی از این قانون در هفته جاری اختصاص پیدا کرد و برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن 18 سال رسیده‌اند اما فاقد شغل و درآمد هستند، مبلغ 480 هزار تومان بر روی کارت بانکی آنها شارژ شد.

به گفته وی، حدود 147 هزار نفر از افراد دارای معلولیت حائز این شرایط بودند که مبلغ 480 هزار تومان بر روی کارت بانکی آنها به عنوان کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که به سن 18 سال رسیدند و فاقد شغل و درآمد هستند، شارژ شد.

قبادی دانا تصریح کرد: امید است که در سال 1400 با درنظر گرفتن منابع لازم و تامین اعتبار لازم برای اجرای قانون بتوانیم مواد مختلف قانونی را به نحو شایسته اجرا کنیم.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی، طبق برآورد دقیق صورت گرفته بیش از 38 هزار میلیارد تومان در سال 1400 برای اجرای مواد مختلف قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت موردنیاز است. آنچه که تاکنون در بودجه قرار گرفته 1700 میلیاردتومان است. البته باتوجه به شرایط کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مشکلاتی که در زمینه اقتصادی وجود دارد شرایط برای جامعه معلولان قابل درک است، اما نیازهای این عزیزان نیازهایی است که باید طبق قانون برآورده شود و امید است که تاحد ممکن اعتبارات لازم برای اجرای قانون در سال 1400 در نظر گرفته شود. 

قبادی دانا در ادامه از مجلس شورای اسلامی خواست تا در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق و تصویب لایحه بودجه 1400 نهایت تلاش خود را برای تحقق این امر به کار گیرند.

انتهای پیام