شنبه 7 مهر 1403

واکنش شخصیت‌ها به شهادت دبیرکل حزب‌الله

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
واکنش شخصیت‌ها به شهادت دبیرکل حزب‌الله

مقامات لشکری و کشوری و شخصیت‌ها با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت مجاهد نستوه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پی حملات روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، حزب‌الله لبنان بعد از ظهر شنبه 7 مهر 1403 در بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش را تأیید کرد.

همچنین طی این حملات که ویرانی‌های گسترده‌ای را بر جای گذاشت، ده‌ها لبنانی زخمی شده و به شهادت رسیدند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تأکید کرده است: جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است.

در پی این بیانیه و شهادت این مجاهد بزرگ، مقامات لشکری و کشور در پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای، شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی در پیامی با بیان اینکه راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است، گفت:، اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت‌های عظیم است.

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، نوشت: بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

محسن رضایی عضو مجمع تضخیص مصلحت نظام نیز در پیامی اعلام کرد: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در پیامی آورده است: اکنون که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل است که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند چرا که جبهه عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد. تکمیل می‌شود...