پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

واکنش مداحان ایران و لبنان به هتک حرمت قرآن + فیلم

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مهدی رسولی و سیدرضا نریمانی مداحان سرشناس کشورمان و حسین خیرالدین مداح مشهور لبنانی شب گذشته جمعه 30 تیرماه در هیأت‌های خود با نوحه‌خوانی، اهانت به قرآن را محکوم کردند.

دودمه مهدی رسولی در پاسخ به اهانت به قرآن

مهدی رسولی مداح کشورمان در هیأت ثارالله زنجان، قرآن به دست گرفت و بر سرگذاشته بود و این نوحه را به مستمعان خود داد و در خلالش آیاتی از قرآن هم تلاوت شد:

هر آن که توهین می‌کند به قرآن / بترسد از فریاد هر مسلمان به قول تَبَت یَدَا أَبِی لَهَب وَتَبَ/ بترسد از این خشم و این غضب

فیلم این بخش از مراسم را ببینید:

بر سر قرآن با هیچ کس شوخی نداریم

مهدی رسولی در فضای مجازی در این خصوص نوشته بود: «دلمان برایشان می‌سوزد که تاکنون «لا تقنطوا من رحمه الله» را نشنیده‌اند و از آیات دوست‌داشتنی قرآن محروم بوده‌اند. قرآن می‌خواست قلب آن‌ها را ناز کند؛ اما آن‌ها دستش را سوزاندند. قرآن می‌خواست آن‌ها را به آسمان برساند؛ ولی آن‌ها زمینش زدند. قرآن می‌خواست راه نشان‌شان دهد؛ لکن آن‌ها به بیراهه رفتند.

آری دلمان می‌سوزد؛ ولی قرار نیست دلسوزی ما، فشار دندان‌های خشممان بر روی هم را کم کند. دلمان می‌سوزد؛ ولی با هیچ کس بر سر قرآن شوخی نداریم. قرآن همان‌قدر که کتاب بشارت است، کتاب انذار هم هست. قرآن همان جور که آیات ثواب دارد، آیات عذاب هم دارد. دلمان می‌سوزد؛ اما بر سر قرآن با هیچ کس شوخی نداریم. هر کس به کتاب خدا جسارت کند، پاسخِ حسینی و اباالفضلی خواهد دید.»

نور خدا در آتش نسوزد

سیدرضا نریمانی هم در هیأت فدائیان حسین (ع) اصفهان قرآن به دست گرفت و این دودمه را به مستمع داد:

قرآن کتاب عزت و سعادت قرآن چراغ روشن هدایت شمس و ضحی در آتش نسوزد نور خدا در آتش نسوزد

در راه قرآن کربلا به پا شد جان حسین بن علی فدا شد خون حسین ریخت در پای قرآن خاموش نگردد آوای قرآن

فیلم این مداحی را اینجا ببینید:

مع القرآن

حسین خیرالدین مداح مشهور لبنانی هم در هیأت روضتین به اهانت به قرآن واکنش نشان داد. او به سبک نوحه مشهور حسین مولا ایرانیان، «مع القرآن» را خواند. فیلم مداحی او را ببینید:

به گزارش اقتصادایران، اخیراً فرد هتاک سوئدی که قبل‌تر اقدام به سوزاندن قرآن کرده بود، در اقدامی مجدد اهانت دیگری به این کتاب آسمانی مرتکب شد.