دوشنبه 16 مهر 1403

وحدت و تعامل میان سه قوه لازمه پیشرفت و حل مشکلات کشور است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وحدت و تعامل میان سه قوه لازمه پیشرفت و حل مشکلات کشور است

زنجان - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، گفت: وحدت، تعامل، همکاری و هماهنگی هرچه بهتر و بیشتر درمیان سه قوه (مقننه، مجریه و قضائیه) بسیار مهم و اثرگذار در تعالی، پیشرفت، آبادانی و حل مشکلات کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام علی ناصر، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به جایگاه مجلس در کشور اشاره کرد و افزود: مجلس در راس امور بوده و دارای جایگاه بسیار ارزشمندی است و نمایندگان مردم همگام با دولت باید از این فرصت در جهت خدمت به کشور و ملت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ به عنوان 2 مقوله بسیار مهم در جامعه ما محسوب می‌شود و باید تمام هم و غم مجلس، دولت و قوه قضائیه به این موضوعات مهم باشد اظهار داشت: نمایندگان ملت و دولتمردان باید اختلافات سلیقه‌ای، شخصی، جناحی را کنار گذاشته و از رانت و سیاسی کاری به دور باشند و هدفی جز خدمت به کشور و ملت نداشته باشند.

حجت الاسلام ناصر با تاکید بر اینکه مجلسی‌ها باید از مسایل حاشیه‌ای و باندبازی پرهیز کنند که در غیر این صورت از وظیفه خطیر خود باز خواهند ماند، افزود: همه برنامه ها و اتفاقات در کشور وابستگی خاصی به وکلای مردم دارد که این اهمیت و ویژگی بالای مجلس را نشان می دهد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان به سخنان حکیمانه و وحدت بخش رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به مشکلات معیشت مردم باید در وهله نخست اقتصاد و سپس مساله فرهنگ در اولویت مجلس و دولت باشد.

حجت الاسلام ناصر با تاکید براینکه اقتصاد کشور در سایه وحدت و همدلی قوای سه گانه، رشد و ترقی می کند، افزود: امروز بیماری کرونا، زندگی و معیشت مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه را تحت تاثیر قرار داده و به واحدهای تولیدی نیز لطمه وارد کرده که در این میان اهمیت مجلس و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، دوچندان شده است.

وی با اشاره به اینکه مسوؤلان باید فرمایشات و رهنمودهای رهبری که بهترین روش برای تعالی و پیشرفت و حل مشکلات مردم است را سرلوحه قرار دهند، اظهار داشت: اگر آنها در این مسیر گام بردارند به حتم مشکلات و سختی ها را با موفقیت پشت سرخواهیم گذاشت.

رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم که به صورت مجازی برگزار شد، مجلس یازدهم را قوی و انقلابی خواندند و با استناد به بنیه قوی و ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور تأکید کردند همه مشکلات موجود قابل حل است و مجلس باید با الویت بندی مسائل از حاشیه‌سازی پرهیز کند.

*س_برچسب‌ها_س*