دوشنبه 9 مهر 1403

وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

تهران - ایرنا - «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان برای گفت و گو و هشداد به رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری، به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

به گزارش امروز (یکشنبه) روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، ماس با سفر این هفته خود، قرار است در خصوص برنامه‌های آتی در راستای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به رهبران اسرائیلی هشدار دهد.

همچنین وی طبق برنامه، پس از ملاقات با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بنی گانتس» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، راهی امان پایتخت اردن خواهد شد.

نتانیاهو وعده داده است که طرح حاکمیت رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری را هفته‌های آینده در پارلمان این رژیم به رای خواهد گذاشت و این مساله با ریاست آلمان در شورای اتحادیه اروپا و همچنین بر عهده گرفتن ریاست سازمان ملل به مدت یک ماه همزمان می‌شود.

در صورت الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی، دولت آلمان مجبور می‌شود تا بین حفظ روابط با رژیم صهیونیستی و احترام به قوانین بین‌المللی یکی را انتخاب کند. در اوایل ماه مه (اردیبهشت ماه) 11 تن از سفرای کشورهای اروپایی در تل آویو به الحاق کرانه باختری و دره اردن اعتراض کردند.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیست گزارش داده بود که کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایرلند، فنلاند، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، بلژیک، دانمارک، هلند و اتحادیه اروپا مراتب اعتراض خود را به «آنا آذری» معاون بخش اروپا وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

همچنین کشورهای آلمان، استونی و بلژیک همراه با انگلیس بیانیه‌هایی را علیه الحاق کرانه باختری در صحن شورای امنیت سازمان ملل صادر کردند. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم هرگونه اقدام برای الحاق را خلاف قوانین بین‌المللی خوانده است.

براساس گزارش تارنمای «آکسیوس»، ماس اخیرا با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، «ایمن صفدی» وزیر خارجه اردن و «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین درباره نگرانی‌های آلمان در خصوص طرح الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین گفت و گو کرده است.

اخیرا صفدی به صورت علنی در مورد الحاق کرانه باختری و دره اردن به سرزمینهای اشغالی گفت که این تصمیم راه حل دو کشور را از بین می‌برد و آتش درگیری را بر افروخته خواهد کرد که دنیا نمی‌تواند در مقابل آن سکوت کند.

صفدی همچنین هشدار داده است که این اقدام بر روابط بین اردن و اسرائیل تاثیر خواهد گذاشت.

براساس توافق تشکیل کابینه بین گانتس و نتانیاهو، رژیم صهیونیستی از اول ژوئیه (11 تیر) طرح الحاق اراضی اشغالی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را آغاز خواهد کرد، اما به گفته «زئو الکین» یکی از وزیران کابینه امنیتی به دلیل عدم آمادگی مقامات، این اقدام به تاخیر خواهد افتاد.

*س_برچسب‌ها_س*