چهارشنبه 11 مهر 1403

وقایع اخیر آمریکا تشت رسوایی آنها را برملا ساخت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وقایع اخیر آمریکا تشت رسوایی آنها را برملا ساخت

اصفهان - ایرنا - امام جمعه گلپایگان گفت: وقایع امروز آمریکا تشت رسوایی این رژیم و ادعاهای خلاف واقع آنها در خصوص دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر به زمین کوبید و ماهیت واقعی آنها را برملا ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی کرامتی در نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان گفت: آمریکا با شعار آزادی مردم سالاری و حقوق بشر به بسیاری از کشورها از جلمه عراق و افغانستان حمله کرد و بدترین و سختترین آزار را به ملت ها روا داشته است در حالی که در کشورشان یک رنگین پوست به جرم اینکه سیاه پوست است اینگونه کشته می شود.

امام جمعه گلپایگان اظهارداشت: امروز امتداد اتفاقی که در آمریکا افتاد در کشورهای اروپایی که دنباله رو سیاست های آمریکا هستند مشاهده می شود که نشان از ماهیت این نظام های سیاسی است.

وی صادرات مواد نفتی و بنزین به ونزوئلا یک پیروزی بسیار مهم و اساسی برای ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: این پیروزی بزرگ باید بیشتر رسانه ای شود زیرا جمهوری اسلامی با اقتدار توانست پنچ نفتکش خود را در میان تهدیدها به حیات خلوت آمریکا برساند.

حجت الاسلام کرامتی تصریح کرد: اگر آمریکا برغم رزمایش نظامی در برابر نفتکشهای ما نمی تواند اقدامی کند به واسطه اقتداری است که توان دفاعی و دست بلند جمهوری اسلامی در منطقه بوجود آورده است و می دانند اگر کوچکترین اقدامی کند منافع آنها را به خطر خواهد انداخت.

وی اعتقاد راسخ به ولایت تکوینی و ولایت تشریعی را یکی از مشخصه های مکتب فکری امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: تحقق ولایت تکوینی خدا در گرو انجام و ادای وظیفه بندگان در برابر ولایت تشریعی خداست و لذا وقتی بایدها و نبایدهای الهی انجام شود ولایت تکوینی مثل نزول برکات، نزول مواهب الهی، دستگیری از گرفتاریها، محقق خواهد شد.

امام جمعه گلپایگان افزود: امام (ره) از سال 42 تا 47 مقدمات و شرایط انقلاب اسلامی 57 را زمینه سازی کردند و ساکت نبودند تا این امر خود به خود محقق شود بلکه برای تحقق آن تلاش کردند و بعد از زمینه سازی و فراهم کردن شرایط انقلاب را به پیروزی رساندند.

کرامتی افزود: امروز دنیای غرب شعار آزادی می دهد و حرف از آزادی انسانها می زند ولی مقصودی دیگر را دنبال می کند، در حالی که از منظر روایات اسلامی همه انسان ها آزاد هستند تا رشد و بالندگی و تکامل خود را رقم زنند.

*س_برچسب‌ها_س*