دوشنبه 16 مهر 1403

ونزوئلا و کوبا خشونت پلیس آمریکا و پیام تهدیدآمیز ترامپ را محکوم کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ونزوئلا و کوبا خشونت پلیس آمریکا و پیام تهدیدآمیز ترامپ را محکوم کردند

تهران - ونزوئلا و کوبا مرگ سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور و همچنین پیام خشونت‌آمیز دونالد ترامپ را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا روز گذشته (جمعه) کشته شدن وحشیانه شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور را محکوم کرد.

رودریگز در صفحه توئیترش نوشت: جورج فلوید نمرده است. او به طور وحشیانه کشته شد. متاسفانه این روایتی است که آفریقایی - آمریکایی‌ها می‌دانند.

در همین حال خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا نیز پیام خشونت‌آمیز دونالد ترامپ به دنبال مرگ سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور را محکوم کرد و آن را نتیجه تبعیت از فلسفه خشونت دانست.

آرئاسا به موضع‌گیری ترامپ مبنی بر اینکه معترضان به قتل یک سیاهپوست را در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا اوباش دانست و تهدید کرد، هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش قرار خواهند گرفت، واکنش نشان داد.

ترامپ دو روز پیش نیز در توئیت دیگری از کشته شدن جرج فلوید در هنگام بازداشت توسط نیروهای پلیس مینیاپولیس به شدت ابراز تاسف کرده بود. در حالی که ترامپ پیش از این در مورد خشونت سفیدپوستان علیه رنگین پوستان، یا از پلیس دفاع و حمایت و در غیر این صورت سکوت اختیار می کرد.

اعتراضات در مورد مرگ جورج فلوید که با رفتار غیرانسانی پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس جان باخت، ابعاد گسترده‌تری یافته و اکنون سراسر ایالات متحده را در برگرفته است.

فلوید، مرد سیاه‌پوستی که سه‌شنبه گذشته پس از آنکه یک افسر سفید با فشار دادن زانو به پشت گردن وی، روز زمین قرار داده بود و در نهایت در بازداشت پلیس درگذشت، در حالی که فلوید بارها می‌گفت نمی‌تواند نفس بکشد. دراک شووین مامور خاطی، اخراج و روز جمعه به جرم قتل متهم شد. سه افسر پلیس دیگر نیز که در این حادثه حضور داشتند، اخراج شدند اما تاکنون به جرمی متهم نشده‌اند.

اکنون اعتراض‌ها به سراسر این کشور سرایت کرده است و در آتلانتا، تظاهرکنندگان پنجره‌های دفتر مرکزی سی ان ان را با اسپری رنگ کردند و شیشه‌های آن شکستند.

*س_برچسب‌ها_س*