دوشنبه 9 مهر 1403

پایان یافتن سمپلر آزمایشگاهی دلیل عدم شناسایی بیمار کرونایی جدید در اردبیل

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پایان یافتن سمپلر آزمایشگاهی دلیل عدم شناسایی بیمار کرونایی جدید در اردبیل

اردبیل - ایرنا - پایان یافتن سمپلر نمونه‌گیری آزمایشگاهی که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تا فردا دوشنبه رفع می‌شود دلیل عدم شناسایی مبتلای جدید کرونا در استان بوده است.

ستاد کرونا استان اردبیل که گزارش روزانه از تعداد مبتلایان، بستری و فوتی‌های کرونا ارایه می‌دهد روز یکشنبه بدون ذکر دلیل از عدم شناسایی بیمار جدید کرونا در این استان در 24 ساعت گذشته خبر داده بود.

دکتر شهرام حبیب زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عصر یکشنبه در گفت و گویی خبری در توضیحاتی اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته به دلیل اتمام سمپلر نمونه‌گیری آزمایشگاهی تست کرونا در استان انجام نشده است.

وی تاکید کرد که با تامین سمپلرهای لازم مشکل موجود از فردا برطرف می‌شود.

حبیب زاده همچنین گفت: که در چهار روز گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نبوده و تعداد بیماران بستری نیز به 85 نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در استان از 11 شهرستان همچنان اردبیل، سرعین، مشگین شهر، پارس آباد از نظر بیماری کرونا در وضعیت زرد و مابقی شهرستانها در وضعیت سفید قرار دارند.

هستند از اهالی استان همچنین مسافران وگردشگران خواست هشدارها ودستورهای بهداشتی را به دقت وجدیت رعایت کنندتا وضعیت تمام شهرهای استان به حالت سفید برسد.

در 24 ساعت گذشته، مورد جدید کرونا در استان شناسایی نشده فلذا شمار مبتلایان قطعی کوید19 در استان از ابتدای شیوع رقم 3044 مورد است. به گزارش ستاد مدیریت کرونای استان، از این تعداد تا کنون 2075 نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند و از تعداد 85 مورد بستری در مراکز درمانی استان تعداد 34 مورد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در 24 ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

*س_برچسب‌ها_س*