یک‌شنبه 8 مهر 1403

پرواز‌های حج عمره 10 استان کشور از ترمینال سلام انجام می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پرواز‌های حج عمره 10 استان کشور از ترمینال سلام انجام می‌شود

سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی طبق برنامه‌ریزی که سازمان حج و زیارت انجام داده است پروازهای حج عمره تا پایان مهر از 10 استان کشور از طریق ترمینال سلام انجام می شود گفت: استان های سمنان، قم، قزوین، کاشان، مرکزی، گیلان، ایلام، کرمانشاه، البرز و لرستان اعزام زائران آنها از طریق ترمینال سلام انجام می شود.

وی ادامه داد: 51 درصد از عملیات حج عمره از ترمینال سلام انجام می‌شود و در این زمینه همکاری های لازم صورت گرفته و تمامی زیرساخت‌ها فراهم شده است‌.

چلندری اظهار کرد: روزانه تقریبا یک پرواز حج عمره مفرده از ترمینال سلام انجام شده و در این بخش در صورت افزایش تعداد زائر و در صورت اعلام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر افزایش تعداد پرواز و هواپیما اقدامات لازم برای پشتیبانی از پروازها صورت می‌گیرد.

گفتنی است شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیش از این اعلام کرده بود، در بازه زمانی 7 تا 13 مهرماه، 14 پرواز به منظور انتقال زائران عمره گزار به مقصد فرودگاه مدینه انجام می‌شود. این پروازها از فرودگاه‌های حضرت امام (ره)، اصفهان، مشهد، شیراز، ساری و تبریز انجام می‌شوند.

با شروع عملیات اعزام زائران عمره گزار روزانه 2 پرواز از ایستگاه‌های پروازی این عملیات انجام می شود که با برنامه ریزی صورت گرفته و افزایش ناوگان مورد استفاده در این عملیات، قرار است از 17 مهرماه تعداد پروازها به 4 پرواز افزایش یابد‌.

گفتنی است جابجایی زائران عمره مفرده که از 28 شهریورماه شروع شده است تا اوایل فروردین ماه سال 1404 ادامه دارد.

خبرنگار: محبوبه کباری