پنج‌شنبه 19 مهر 1403

پروژه کنترل سیلاب شهری آببر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پروژه کنترل سیلاب شهری آببر به بهره‌برداری رسید

زنجان - ایرنا - پروژه کنترل سیلاب شهری به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، در حوزه آببر شهرستان طارم با هشت میلیارد و 675 میلیون ریال اعتبار، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: به برکت این طرح برای یک هزار و 442 نفر در روز، اشتغالزایی ایجاد شده است.

خلیل آقاجانلو خاطرنشان کرد: مساحت این طرح، 2 هزار و 107 هکتار است.

وی اظهار داشت: کنترل، رسوب و کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک و جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست‌محیطی، کاهش خسارت‌های ناشی از خشکسالی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان و بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش از جمله اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، توزیع و غرس بیش از 200 هزار اصله نهال را یکی از مهمترین اقدامات هفته منابع طبیعی در سطح این استان خواند و گفت: جنگلکاری نیز از فصل پاییز آغاز و در 200 هکتار انجام شده است.

وی، ارس و بنه را از گونه‌های بومی استان خواند و اظهار داشت: علاوه بر این 2 گونه ارزشمند بومی، گونه سرو، کاج، صنوبر، ون، افرا، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای و ارغوان نیز از جمله نهال‌های غرس شده در هفته منابع طبیعی است.

آقاجانلو خاطرنشان کرد: امسال در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ثبت‌نام و توزیع نهال‌ها به صورت الکترونیکی انجام شد.

*س_برچسب‌ها_س*