یک‌شنبه 15 مهر 1403

پنج هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان تهران برگزار می‌شود

شهرری ایرنا معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: پنج هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی به مناسبت هفته بسیج در 15 شهرستان این استان برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار مجید امیرعبدالهیان روز سه شنبه در نشست خبری هفته بسیج سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران، اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه های هفته بسیج امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد تاسیس بسیج، افزود: امسال 41 برنامه نمادین محوری در استان تهران و شهرستان ها برگزار خواهد می شود و همچنین هر کدام از حوزه های مقاومت و پایگاه های بسیج نیز ویژه برنامه های خود را براساس این برنماه های نمادین خواهند داشت.

عبدالهیان ادامه داد: مراسم تجدید میثاق با امام راحل، عملیات تبلیغات فرهنگی در کلیه نواحی با فضا سازی و تبلیغات محیطی با موضوع شعار هفته بسیج امسال با عنوان " بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین"، نمایشگاه سیار عملکرد 41 ساله بسیج و دیدار با علما و ائمه جمعه از جمله برنامه های محوری هفته بسیج خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه امسال طی هفته بسیج 41 طرح محرومیت زدایی در استان تهران به بهره برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: طرح های محرومیت زدایی بسیج از سه سال قبل با شناسایی 46 محله محروم در دستور کار قرار گرفت.

عبدالهیان یادآور شد: انجام طرح های محرومیت زدایی با همکاری بنیاد مسکن، استانداری، فرمانداری ها، کمیته امداد و بهزیستی در مناطق مختلف استان تهران توسط سازمان بسیج پیگیری شد که امسال 41 طرح آن طی هفته بسیج به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه رزمایش کمک مومنانه یکی از برنامه های اصلی هفته بسیج است، اضافه کرد: امسال در کنار توزیع بسته های معیشتی ایستگاه هایی نیز برای جمع آوری کمک های خیرین تدارک دیده شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین امسال در قالب کمک های مومنانه تاکنون 313 جهیزیه برای حمایت از زوج های جوان تهیه و توزیع شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران یادآور شد: توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان درب منازل و اماکن عمومی، عطر افشانی گلزار شهدا، نمایش اقتدار بسیج (رژه خودرویی و موتوری)، آیین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از مدافعان سلامت بسیجی و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای موشکی از دیگر برنامه های هفته بسیج می باشد.

عبدالهیان در پایان اظهار داشت: سپاه سیدالشهداء (ع) با دارا بودن 17 هزار گروه جهادی در 20 رده قشری، 18 ناحیه مقاومت در 15 شهرستان استان تهران از فیروزکوه تا ملارد به دنبال خدمت رسانی مطلوب و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در سطح جامعه است.

به گزارش ایرنا، از 30 آبان تا 6 آذرماه در تقویم به نام هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.

بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین شعار امسال این هفته است.

*س_برچسب‌ها_س*