پنج‌شنبه 19 مهر 1403

پنج هزار بسیجی در طرح "مسجد سنگر سلامت" خراسان رضوی به کار گرفته شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج هزار بسیجی در طرح "مسجد سنگر سلامت" خراسان رضوی به کار گرفته شدند

مشهد - ایرنا - معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: دستکم پنج هزار بسیجی آموزشهای مرتبط برای مقابله با کرونا را فرا گرفته و بیشتر آنها تاکنون در طرح "مسجد سنگر سلامت" این استان به کار گرفته شدند.

دکتر محمود صادقی وزین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 2 هزار و 495 پایگاه مقاومت بسیج در مساجد خراسان رضوی فعالیت خود را در طرح "مسجد، سنگر سلامت" آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستکم هر کدام از بسیجیان فعال در این طرح، به مدت چهار ساعت بستگی به شرایط کرونا در هر شهر به صورت حضوری، غیرحضوری و مکتوب آموزش دیده‌اند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: سازمانها و نهادهای مختلف در طرح شهید سلیمانی با عنوان "مسجد، سنگر سلامت" وارد کار شده اند که از جمله آنها سپاه و بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، مرکز رسیدگی به امور مساجد، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و شهرداری هستند.

شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف طرح "مسجد، سنگر سلامت" است که از 20 آبان ماه امسال در خراسان رضوی به اجرا درآمد.

بر اساس اعلام رسمی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 382 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 48 هزار و 628 تن رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*