پنج‌شنبه 19 مهر 1403

پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهدهای کودک زنجان راه اندازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهدهای کودک زنجان راه اندازی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مهدهای کودک و خطر تعطیلی آنها و به منظور بخشش اجاره بهای مهدهای کودک استان زنجان در تعطیلات، پویشی توسط افراد خیر و انساندوست به نام پویش همدلی راه‌اندازی شده است.

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هدف از این پویش کمک به بقای مهدهای کودک خسارت دیده است و بدین منظور از تمام مالکان مهدهای کودک استان درخواست می‌شود با پیوستن به این پویش در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: این پویش با کمک مهدها و کانون توسعه مهدهای استان و رسانه ها پیگیری می‌شود و بهزیستی کشور و استان نیز ضمن حمایت از این پویش (بخشش اجاره بهای مهدهای کودک در روزهای تعطیلی ناشی از کرونا) و با اهداء نشان "حامی کودک" قدردانی خواهد کرد. این مسؤول با اشاره به وجود خیرین برجسته در استان افزود: باتوجه به تعطیلی مهدهای کودک استان در ایام کرونایی و بیکار شدن بیش از 500 نفر از بانوان شاغل در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی که به عنوان موسس، مسئول فنی، مربی و یا کمک مربی اشتغال داشتند، حضور خیرین بیش از گذشته احساس می شود.

وی اظهار داشت: حدود 90 درصد محل‌های مهد کودک استیجاری بوده و با توجه به پرداخت دستمزد پرسنل شاغل در مهد کودک ها انتظار می رود مردم دیار کریمان و پایتخت شور و شعور حسینی جهت کاهش ضرر و زیان بسیار مهدهای کودک و رعایت اصل انصاف و پشتیبانی از یکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به یاری بشتابند.

به گفته محمدی این پویش همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده است و 158 مهدکودک زنجان از روزهای ابتدای اسفند ماه سال قبل تعطیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*