شنبه 1 اردیبهشت 1403

پیام مجمع ناشران انقلاب برای درگذشت آیت‌الله یزدی

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
پیام مجمع ناشران انقلاب برای درگذشت آیت‌الله یزدی

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، در متن این پیام آمده است: «قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء؛

رحلت عالم مجاهد، فقیه پارسا و اندیشمند بصیر حضرت آیت‌الله حاج‌شیخ محمد یزدی رضوان الله علیه موجب اندوه و تأسف بسیار شد. این عالم برجسته قبل از انقلاب در زمره مبارزان هوشیار، فعال و کوشای نهضت اسلامی بوده و بعد از انقلاب نیز خدمات فراوانی در شورای نگهبان، قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه‌های علمیه به انقلاب اسلامی و ملت ایران داشته است.

منافع شخصی و جناحی هیچ‌گاه مانع آن نشد که این فقیه وارسته حمایت صریح خود از انقلاب، نظام و رهبری را در مقابل فتنه‌گران کمرنگ کند و همواره حامی ولایت و مسیر نورانی انقلاب اسلامی بود. فضیلت‌های اخلاقی و بصیرت سیاسی و تلاش‌های بی‌دریغ ایشان در عرصه‌های مختلف، به‌حق نمونه‌ای بارز برای طلاب و فضلای حوزه علمیه است و همواره الهام‌بخش خواهد بود.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضایعه فقدان این دانشمند عزیز را به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، خانواده عظیم الشان، شاگردان و دلبستگان آن بزرگوار تسلیت گفته و علو درجات و حشر با اولیای الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌کند و از خداوند رئوف و رحیم، صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان خواستاریم.»

انتهای پیام