جمعه 31 فروردین 1403

پیروز بزرگ انتخابات ملت ایران است

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
پیروز بزرگ انتخابات ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پس از 19 ساعت رأی‌گیری توسط 67 هزار شعبه اخذ رأی شهری و 75 هزار شعبه اخذ رأی روستایی، ستاد انتخابات کشور پایان فرآیند اخذ رأی در سراسر کشور را اعلام کرد.

 رهبر انقلاب: پیروز بزرگ انتخابات ملت ایران است

در پی حضور حماسی و شورانگیز ملت بزرگ ایران در انتخابات 28 خرداد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی پیروز بزرگ انتخابات را ملت ایران دانستند و با تأکید بر اینکه نه گلایه از دشواری معیشت، نه مخالف‌خوانی‌ها با انگیزه دلسرد کردن مردم و نه عواملی مانند تهدید بیماری فراگیر و برخی اختلال‌ها در آغاز ساعات اخذ رأی نتوانست بر عزم ملت فائق بیاید، خطاب به منتخبان مردم در مسئولیت والای ریاست جمهوری یا عضویت شوراها، گفتند: فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مد نظر داشته باشید. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و سربلند ایران!

حضور حماسی و شورانگیز در انتخابات 28 خرداد، صفحه‌ی درخشان دیگری بر افتخارات شما افزود. در میانه‌ی عواملی که هریک به‌گونه‌ئی می‌توانست مشارکت در انتخابات را کم‌رنگ کند، مناظر چشم‌نواز اجتماعات شما در مراکز رأی‌گیری در سراسر کشور، نشانه‌ی آشکاری از عزم راسخ و دل امیدوار و دیده‌ی بیدار بود. پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است که یک‌بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه‌ی خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد. نه گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف، نه دلتنگی از تهدید بیماری فراگیر، نه مخالف‌خوانیهائی که با انگیزه‌ی دلسرد کردن مردم از ماه‌ها پیش آغاز شده بود، و نه حتی برخی اختلالات در جریان رأی‌گیری در ساعاتی از روز انتخاب، هیچیک نتوانست بر عزم ملت ایران فائق آید و انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا را دچار مشکل سازد.

اینجانب جبهه سپاس بر خاک میسایم و خداوند علیم و قدیر را بر توفیقی که به ملت ایران عطا کرد و نظر رحمتی که بر ایران و جمهوری اسلامی افکند، شکر بی‌پایان می‌گذارم. به ملت ایران شادباش میگویم و به حضرات محترمی که با انتخاب مردم به مسئولیت والای ریاست‌جمهوری یا عضویت شوراها در سراسر کشور دست یافته‌اند، همراه با عرض تبریک، قدردانی از این ملت باوفا و پایبندی کامل به وظائفی را که در قانون برای آنان شمرده شده است، یادآوری می‌کنم. فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مد نظر داشته باشید.

لازم میدانم از شورای محترم نگهبان و وزارت کشور و دستگاه‌های حافظ امنیت و سلامت و رسانه‌ی پرتلاش ملی و نامزدهای محترم و همه‌ی کسانی که به‌نحوی به این آزمون بزرگ کمک کرده‌اند تشکر کنم.

به حضرت ولی‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه که صاحب اصلی این کشور و این نظام است سلام عرض می‌کنم و درود می‌فرستم، علو درجات امام عزیز که سلسله‌جنبان حرکت عظیم ملت ایران بود و شهیدان والامقام را که برترین افتخارات کشورند، از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای 29 خرداد 1400

 انتخاب مردم ایران مایه مسرت است / حماسه دیروز نمایش انسجام ملی

آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در پیامی انتخاب حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی را به مقام ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

 قالیباف: مجلس آماده همکاری همه‌جانبه با دولت منتخب ملت است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی، انتخاب «سید ابراهیم رئیسی» را به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت و نوشت: مجلس شورای اسلامی در راستای پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه با دولت منتخب ملت، اعلام می‌دارد و امید جدی دارد که در سایه هم‌افزایی قوه مجریه و قوه مقننه، فصل جدیدی از مدیریت انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم آغاز شود.

 مهرعلیزاده پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات را تبریک گفت

محسن مهرعلیزاده نامزد مستعفی انتخابات ریاست‌جمهوری، پیروزی در انتخابات را به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت.

 روحانی به دیدار رییس‌جمهور منتخب رفت

حجت الاسلام حسن روحانی برای تبریک پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در محل حوزه ریاست قوه قضاییه حضور یافت.

در این دیدار، دو طرف درباره مسایلی از جمله مشارکت پرشور مردم در انتخابات و تاثیر آن بر اقتدار هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی گفتگو کردند.

 نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری / پیشتازی رئیسی با 17.800 میلیون رأی

به گزارش خبرنگار مهر، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز (شنبه) با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 11 را به شرح زیر اعلام کرد:

بر این اساس کل آرای شمارش شده: 28 میلیون و 600 هزار رای

آرای سید ابراهیم رئیسی: 17 میلیون و 800 هزار

آرای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی: یک میلیون

آرای محسن رضایی: 3 میلیون و 300 هزار

آرای عبدالناصر همتی: 2 میلیون و 400 هزار

 قاضی‌زاده هاشمی پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات را تبریک گفت

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، طی پیامی به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، پیروزی وی را در انتخابات تبریک گفت.

متن پیام سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به این شرح است:

بنده به سهم خود این حضور حماسی و اقتدار آفرین را به رهبر انقلاب که با بیانات هدایتگر خود در آستانه انتخابات، راه را بر همگان آشکار کرد، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ضمن حمایت از رأی مردم، به برگزیده ملت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان توفیق خدمت روز افزون به ملت بزرگ ایران را خواستارم.

 تبریک روحانی به منتخب مردم

 همتی پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات را تبریک گفت

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، پیروزی در انتخابات را به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت.

متن پیام او به شرح زیر است:

برادر گرامی آیت الله جناب آقای سید ابراهیم رئیسی با سلام و احترام، انتخاب جنابعالی را به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران تبریک می‌گویم.

مردم نجیب و سرافراز ایران به حق انتظار دارند زندگی سرشار از امید، آرامش و رفاه داشته باشند. امیدوارم دولت حضرتعالی با تدابیر و اقدامات خود در صفحه داخلی و بین‌المللی تحت زعامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجبات سرافرازی جمهوری اسلامی ایران، بهبود معیشت و زندگی همراه با آسایش و رفاه ملت بزرگ ایران را فراهم سازند.

 محسن رضایی به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در نامه‌ای پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات 28 خرداد 1400، در مقابل چشم ناظران و تحلیلگران جهانی، یک

بار دیگر ثابت کرد که ملت سرافراز ایران، در پاسداشت نظام اسلامی و تقویت اقتدار و امنیت آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند و بی تردید این آزمون بزرگ، برگ زرین دیگری بر تاریخ مجاهدات ملت تاریخ ساز ما افزود.

این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت الله جناب آقای حاج سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض نموده، از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت خطیر، طلب می‌کنم.

 مشارکت حدود 53 درصدی مردم قزوین در انتخابات

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به مردم بزرگ استان باید بابت خلق حماسه 28 خرداد تبریک گفت، اظهار کرد: تا ساعت 6 صبح شنبه 29 خرداد میزان مشارکت جمع بندی شده در شعب بالغ بر 492 هزار و 815 نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه آمارها گویای این است که مردم استان قزوین حضور پررنگی داشته‌اند عنوان کرد: این میزان آمار گویای مشارکت 53 درصدی مردم قزوین در پای صندوقهای رأی است.

 مشارکت 61 درصدی گلستانی‌ها در انتخابات 1400

هادی حق شناس اظهار کرد: بیش از 800 هزار تعرفه در گلستان مصرف شده که نشان از مشارکت نزدیک به 61 درصد مردم استان در انتخابات است.

استاندار گلستان افزود: شمارش آرا در بساری از روستاها به اتمام رسیده است.

44 درصد مردم اصفهان در انتخابات 1400 مشارکت داشتند

حیدرعلی قاسمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه رأی‌گیری در استان اصفهان تا ساعت 2 بامداد ادامه داشت، اظهار داشت: خوشبختانه مردم استان با بینش و فهم خوب سیاسی که داشتند مشارکت خوبی را از خود نشان دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: 44 درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن در استان اصفهان در انتخابات 28 خرداد 1400 پای صندوق رأی آمدند.

 63.38 درصد واجدان شرایط خراسان شمالی در انتخابات شرکت کردند

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی نتایج نهایی میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات 1400 را تشریح کرد و اظهار داشت: در انتخابات بیست و هشتم خرداد 1400، مردم خراسان شمالی مشارکت 63.38 درصدی داشتند.

هادی رجایی‌نیا با اشاره به مشارکت 55 درصدی بجنوردی‌ها، در انتخابات گفت: شیروان 67 درصد، اسفراین 61 درصد، مانه و سملقان 71 و فاروج 69 درصد در انتخابات مشارکت داشتند.

وی همچنین گفت: میزان مشارکت در جاجرم 73 درصد، گرمه 74 درصد و راز و جرگلان 63 درصد بود.

مشارکت 63 درصدی مردم ایلام در انتخابات

سیدصادق موسوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام صبح امروز شنبه، از حضور حدود 63 درصدی مردم استان ایلام در انتخابات خبر داد.

انتخابات 1400 در 12 شهرستان، 27 بخش، 27 شهر و 356 روستا در استان ایلام برگزار شد.

در این انتخابات 459 هزار و 573 نفر در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای بودند.

مشارکت 56.93 درصدی گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوری

محمود قاسم نژاد صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرکت یک میلیون و 132 هزار و 269 نفر در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این میزان مشارکت 56.93 درصد گیلانیان در این انتخابات بوده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان به مشارکت گیلانیان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز به همین اندازه است، گفت: یک میلیون و 121 هزار و 448 نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت داشتند.

 تاکنون آمار رسمی از نتایج انتخابات اعلام نشده است

ساعت 2 بامداد روز شنبه رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و فرایند شمارش آراء نامزدها آغاز شد.

تنها مقام رسمی که از ساعت 2 بامداد تا صبح امروز در مورد انتخابات موضع‌گیری کرده، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بوده است. وی اعلام کرد: «آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان مشارکت، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.»

تاکنون ستاد انتخابات کشور آمار رسمی از نتایج انتخابات را اعلام نکرده است.

 65 درصد مردم خراسان شمالی در انتخابات حضور یافتند

محمدعلی شجاعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها در میزان مشارکت فوق‌العاده عمل کرده‌اند اما در برخی شهرها دچار مشکل بودیم که آسیب شناسی ها صورت خواهد پذیرفت.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: میزان دقیق آرا هنوز مشخص نبوده و در حال شمارش است اما میزان مشارکت انتخابات امسال در استان بیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 است.

وی افزود: بالغ بر 420 هزار نفر و تقریبا حدود 65 درصد از مردم استان در انتخابات شرکت کردند؛ البته این عدد، دقیق نیست.

 میزان مشارکت انتخابات 1400 بیش از مشارکت انتخابات مجلس یازدهم است

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: ساعت 2 بامداد به پایان انتخابات 1400 رسیدیم. اگر عده‌ای از مراجعه کنندگان هنوز موفق به رأی دادن نشدند و تصمیم گرفته شد که درب شعب بسته شود، افراد باید به درون شعبه هدایت شوند و رأی‌شان تا آخرین نفر اخذ شود.

موسوی گفت: سایر شعبه‌هایی که مراجعه کننده ندارند؛ انتخابات برای آنها تمام شده است و باید نسبت به باز کردن صندوق‌ها و شمارش آنها اقدام کنند. باید منتظر باشیم تا نتیجه آراء بیاید و تجمیع شود.

موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان آن، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.

مشارکت 55 درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات 1400

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیش از دو میلیون و 520 هزار نفر از مردم خراسان رضوی یعنی نزدیک به 55 درصد واجدان شرایط در انتخابات 1400 شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان این‌که 51 درصد زنان و 49 درصد مردان در انتخابات 1400 خراسان رضوی مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: 14 درصد 18 تا 25 سال، 47 درصد 25 تا 45 سال، 29 درصد 45 تا 65 سال و 10 درصد شرکت کنندگان بالای 65 سال سن داشتند.

خبر تکمیل می‌شود...

پیروز بزرگ انتخابات ملت ایران است 2
پیروز بزرگ انتخابات ملت ایران است 3