شنبه 8 اردیبهشت 1403

چهار میلیون ماسک مازاد تولیدی گلستان نیازمند تعیین تکلیف است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهار میلیون ماسک مازاد تولیدی گلستان نیازمند تعیین تکلیف است

گرگان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که حدود چهار میلیون ماسک بهداشتی مازاد تولید شده واحدهای صنعتی این استان در انتظار تعیین تکلیف است.

حسین طلوعیان روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا از اعضای این ستاد خواست در صورتی که به این ماسک‌های مازاد در گلستان نیازی وجود ندارد با فروش آن به استان های دیگر موافقت کنند.

وی بیان کرد: فروش ماسک تولید شده توسط واحدهای صنعتی باید با قیمت مصوب و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی باشد و بدون مجوز هم نمی توان این محصول را از استان خارج کرد.

به گفته وی گلستان هفت واحد صنعتی فعال تولید ماسک با ظرفیت 600 هزار عدد در روز دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: همچنین چندین کارگاه تولیدی کوچک مقیاس با ظرفیت تولید روزانه 100 هزار ماسک در این استان مشغول فعالیت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز گفت: واحدهای تولید کننده ماسک استان در صورت ثبت ماسک های تولیدی در سامانه جامع تجارت و تایید ستاد مقابله با کرونا، مشکلی برای فروش این محصول به استان های دیگر ندارند.

عبدالرضا فاضل افزود: در حال حاضر 2 واحد صنعتی تولید ماسک در گلستان به علت نداشتن مسوول فنی قادر به ثبت تولید ماسک خود در سامانه جامع تجارت نیستند.

حسین نجف زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان نیز در این جلسه گفت: فروش و حمل پرتعداد ماسک بدون مجوز، جرم محسوب شده و غیرقانونی است.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم گفت که در صورت اعلام عدم نیاز دانشگاه علوم پزشکی به این ماسک ها و فراوانی عرضه آن در داروخانه ها و فروشگاه های مجاز، واحدهای صنعتی تولید ماسک استان از یک ماه دیگر می‌توانند محصول مازاد خود را به سایر مناطق ارسال کنند.

در حال حاضر چهار شهرستان گرگان، بندرترکمن، آق قلا و کلاله در وضعیت قرمز، رامیان در وضعیت زرد و باقی شهرستان های استان در وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه گفت: با فوت 391 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 47 هزار و 486 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*