شنبه 29 اردیبهشت 1403

کابوس نتانیاهو بعد از خطبه رهبری در عید فطر / رژیم صهیونیستی با آگاهی به کنسولگری ایران حمله کرد، حتما هم پاسخ آن را خواهد گرفت

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
کابوس نتانیاهو بعد از خطبه رهبری در عید فطر / رژیم صهیونیستی با آگاهی به کنسولگری ایران حمله کرد، حتما هم پاسخ آن را خواهد گرفت

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جنایت رژیم صهیونیستی در کنسولگری کشورمان در سوریه امری است که توسط ایران به آن پاسخ داده خواهد شد، اما اینکه چه زمانی و در کجا این پاسخ داده شود به کابوسی برای اسرائیل و متحدانش تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: رژیم صهیونیستی احتمال می‌داد ظرف یک ماه در غزه تکلیف حماس را مشخص کند، اما نه‌تن‌ها به هدفش نرسید بلکه در باتلاق جنگ با حماس گرفتار شده و هر روز دامنه جنگ گسترده‌تر می‌شود و آسیب‌پذیری رژیم هم بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: کابینه نتانیاهو قبل از جنگ با حماس زیر سوال بود و صهیونیست‌ها تجمعاتی علیه آن داشتند و مجدد این تجمعات شکل گرفته و این رژیم علاوه بر درگیری با حماس درگیر مسائل داخلی هم شده همچنین نطام بین‌الملل چندین قطعنامه علیه این رژیم تصویب کرده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: فشار روحی و روانی زیادی به کابینه نتانیاهو وارد شده است به همین دلیل یک تصمیم غیرمنطقی و غیرمتعارف و به‌دور از قوانین و معاهدات بین‌الملل گرفت و به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد.

حیدری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد فشار روحی و روانی را به آن‌طرف درگیری‌ها و تنش‌ها یعنی ایران و سوریه منتقل کند، افزود: قطع به‌یقین نمی‌توان گفت رژیم صهیونیستی از روی جهل و نادانی این حمله را کرده بلکه کاملا از روی آگاهی و با اطلاع از قوانین بین‌المللی این حمله را کرده است و حتما باید پاسخ این جنایت را دریافت کند.

وی گفت: جنایت رژیم صهیونیستی در کنسولگری کشورمان در سوریه امری است که توسط ایران به آن پاسخ داده خواهد شد، اما اینکه چه زمانی و در کجا این پاسخ داده شود به کابوسی برای اسرائیل و متحدانش تبدیل شده است. سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی امام خمینی (ره) تهران گویای تنبیه حتمی رژیم صهیونیستی است.

ایشان فرمودند: رژیم خبیث صهیونیستی یک خطای دیگری هم به خطاهای خود اضافه کرد و آن حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود، کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند. رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد. البته داغدار شهیدانمان از جمله شهید زاهدی و شهید رحیمی و دیگر همرانان آنها شدیم. آنها عاشق شهادت بودند و چیزی از دست ندادند. آنها کسانی بودند که یک عمر به دنبال شهادت دویدند و خداوند این اجر را به آنها داد و کامیاب شدند و ما داغدار شدیم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894014