پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کرونا و افزایش مسمومیت با الکل در استان مرکزی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا و افزایش مسمومیت با الکل در استان مرکزی

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: پنج نفر در استان مرکزی در روزهای اخیر با مصرف الکل دچار مسمومیت شدند و باور نادرست استفاده از الکل در مبتلانشدن به کرونا سبب افزایش مسمومیت‌ها شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان افزود: یکی از این پنج نفر به دلیل تاخیر در اعزام به بیمارستان، بینایی خود را از دست داد.

وی اظهار داشت: گسترش برخی باورهای غلط از جمله تاثیرات نوشیدن الکل و یا ترکیباتی از آن در پیشگیری و درمان کرونا، این حوادث را ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: مصرف الکل به شکل خوراکی هیچ کمکی به نابودی ویروس کرونا و ایمنی بدن نمی‌کند.

دکتر جمالیان افزود: با شیوع ویروس کرونا و شایعه پراکنی برخی از افراد سودجو، در برخی از استان‌ها شاهد بالا بودن تلفات و مسمومیت با مصرف الکل بوده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: در چند روز گذشته برخی افراد به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که در اثر مصرف الکل دچار مسمومیت شده‌اند.

دکتر جمالیان افزود: مردم نباید در استفاده از هر نوع الکلی برای ضدعفونی کردن زیاده روی کرده و به اصطلاح‌" دوش الکلی" بگیرند چراکه شستن مداوم و اصولی دست ها و کاهش تماس با دیگران اصلی ترین روش پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز سه شنبه آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا را در ایران 139 هزار و 511 تن اعلام کرد.

کیانوش جهانپور گفت: تاکنون از جمع این تعداد بیمار با محاسبه 57 فوتی در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 508 نفر رسید.

به گفته وی از دوشنبه تا سه‌شنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و 787 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند و از بین مبتلایان جدید، 352 مورد بستری و هزار و 435 مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

به گفته جهانپور تاکنون 109 هزار و 437 تن از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و همچنین 2567 تن از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*