چهارشنبه 4 مهر 1403

کرونا و خطر قرمز پوش کردن دوباره شهرها درایلام؛ وقتی رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کرونا و خطر قرمز پوش کردن دوباره شهرها درایلام؛ وقتی رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است

با وجود واکسناسیون گسترده در شهرها ولی بازهم ممکن است با سویه های جدید کرونا استان هاو شهرها به خصوص ایلام قرمز پوش شوند بنابراین ضروری است تا پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، کرونا ویروس منحوسی که با ورودش بیمارستان ها را شلوغ کرده، جان انسان های زیادی را گرفت و همه جا را به تعطیلی کشاند و به مدت دو سال و چند ماه همه را آزار داد، آسیب های کرونا به این موارد ختم نشد و همه را خانه نشین و فضای مجازی عامل اصلی ارتباطات شد.

این ویروس هربار با رنگ عوض کردن یک سویه جدید را معرفی کرد تا بازهم آمار مبتلایان کاهشی نباشد و شهرها جامه قرمز بر تن کنند تا اینکه در طول سال گذشته با اقدامات صورت گرفته از طرف دولت و انجام واکسناسیون عمومی باعث شد تا آمار همه گیری کرونا در کشور کاهش یافته، بیمارستان ها خلوت شوند و باردیگر شاهد روزهایی باشیم که کرونا دیگر نیست و ویروس منحوس مغلوب شده است.

واکسناسیون باعث شد تا کرونا باردیگر از جامعه ی ما بیرون رانده شود اما این به آن معنی نیست که این ویروس ریشه کن شده و باید هم چنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

اما این روزها خبرهایی به گوش می رسد که کرونا قرار است باردیگر جولان دهد و شهرها را به رنگ قرمز درآرود چون رعایت پروتکل های بهداشتی و آمار واکسن زدن در جامعه کاهش یافته است.

فصل پاییز آمار مبتلایان به کرونا و آنفولانزا بیشتر می شود

"علی صادقی"، از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در فصل پاییز معمولا شاهد خیز آنفولانزا و کرونا به دلیل تغییرات آب وهوایی خواهیم بود.

وی افزود: هم چنین کاهش واکنسیاسون و رعایت نکردن شیوه های بهداشتی هم می تواند از دیگر عوامل رشد کرونا و آنفولانزا در جامعه باشد.

صادقی تصریح کرد: کرونا با هر لحظه غفلت ممکن است دوباره به روزهای شیوعش بازگردد و جامعه را قرمز پوش کند که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی مراقب باشیم.

وضعیت رنگ بندی شهرها ممکن است تغییر کند

در همین رابطه "علی نیکو نهاد "، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: با ادامه روند فعلی، و شویع سویه جدید کرونا ممکن است تعداد شهرهای نارنجی و قرمز استان بیشتر شده و بیمارستان ها دوباره شلوغ شود.

وی به روند افزایشی مبتلایان در استان اشاره کرد و اظهار کرد: میزان تزریق واکسن کرونادر دوز اول در استان ایلام 87 درصد، دوز دوم 80 درصد و دوز سوم 38 درصد بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: 57 مرکز واکسیناسیون در استان کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند و ساعت فعالیت مراکز واکسیناسیون در استان از ساعت 7 تا 13:30 ست.

نیکو نهاد از افزایش بستری ها در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در شرایط ثبات هستیم ولی تعداد بستری ها و مبتلایان نسبت به ماههای گذشته در ممکن است افزایشی شود که باعث می شود تا وارد پیک بعدی کرونا شویم بنابراین باید مراقب باشیم تا دستورالعمل های بهداشتی به دقت رعایت شود.

وی اضافه کرد: این مساله بیانگر این است که تجمع های کوچک بسیار خطرناک بوده و آنچه بیشتر از استفاده از ماسک در وضعیت کنونی حایز اهمیت است، دوری از حضور در تجمع ها و دورهمی ها در منازل، طبیعت، رستوران ها، محافل عزا و ختم، جشن های عروسی و سایر آیین ها است.

انتهای پیام / ر

کرونا و خطر قرمز پوش کردن دوباره شهرها درایلام؛ وقتی رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است 2