دوشنبه 9 مهر 1403

کرونا 4000 باشگاه‌دار کرمان را بیکار کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا 4000 باشگاه‌دار کرمان را بیکار کرد

کرمان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین آسیب کرونا به حوزه ورزش وارد شده است گفت: بیش از چهار هزار مربی و باشگاه‌دار این استان پس از شیوع ویروس کرونا بیکار شدند.

میثم پاریزی روز یکشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: مجوز فعالیت با تصمیم ستاد مقابله با کرونا به تعدادی از رشته‌های ورزشی استان کرمان به صورت بسیار محدود داده شد.

وی ادامه داد: این باشگاه های ورزشی باید در سامانه وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کنند و مربیان و باشگاه‌داران مراحل آزمایشات مربوطه را انجام دهند و پس از آن اجازه فعالیت را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت بسیار محدود در فضای مسقف را دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: مردم نیز دغدغه حضور نیافتن در اماکن عمومی و ورزشی را دارند اما برخی افراد بی‌ملاحضه همچنان وجود دارند.

وی گفت: حوزه ورزش بیشترین آسیب را از کرونا دید زیرا مربیان ما شغل دیگر و بیمه نداشتند و شان و منزلت آنان اجازه اعلام آن را نمی‌داد لذا اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش کمک‌های معیشتی آنان را در نظر گرفته و سازمان‌های مردم نهاد استان کرمان 10 هزار بسته معیشتی را تهیه و بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع کردند.

پاریزی با بیان اینکه شهرداری کرمان برای انجام امور جوانان ساختمان خانه جوان را به مالکیت اداره کل ورزش و جوانان بدهد گفت: یک مجموعه ورزشی طبق تفاهم نامه‌ای 30 ساله به استانداری واگذار شده که با اتمام زمان تعیین شده به اداره کل بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه استاندار کرمان به صورت عملی و عملی همواره حامی ورزش استان کرمان بوده بیان داشت: تعداد 135 سمن در استان کرمان دارای اعتبارنامه از وزارت ورزش و جوانان هستند که می‌توانند بهترین مشاوران جوانان استاندار کرمان باشند و ما نیز در به‌کارگیری از ظرفیت‌های موجود اهل تعامل و هم‌افزایی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: سال 86 ورزشگاه مس در شهربابک، رفسنجان و کرمان کلنگ زنی شد و رفسنجان و کرمان باتوجه به احتمال لیگ برتری شدن تیم های فوتبال این شهرستان‌ها در ساخت و ساز این مجموعه ها پیش هستند.

وی ادامه داد: شرکت صنایع ملی مس در قالب معین اقتصادی طرح های مشارکتی در شهربابک انار و رفسنجان انجام داده که با این اقدامات چند برابر اعتبارات دولتی در این حوزه پروژه داشتیم و هنوز هم 40 پروژه در دست اقدام وجود دارد که پروژه ورزشگاه 22 هزارنفری مس کرمان، 15 هزار نفری رفسنجان و 10 هزارنفری شهربابک بزرگترین افتتاح های بزرگ کشور هستند که با حمایت مدیرعامل مس و استاندار تا پایان دولت به بهره برداری می‌توانند به بهره‌برداری برسند.

پاریزی همچنین در خصوص انتصاب مشاور ورزشی و جوانان استاندار کرمان، عملیات ساخت استخر 50 متری مصوبه سفر رییس جمهور، ورزشگاه 6 هزار نفری، کمک به تیم‌های کرمانی لیگ دسته یک برای حضور در لیگ برتر و حمایت از اتمام پروژه‌های زیرساختی و ورزشگاه‌های فوتبال در کرمان، رفسنجان و شهربابک و همچنین واگذاری یک مجتمع ورزشی از استاندار کرمان درخواست همکاری و حمایت کرد.

*س_برچسب‌ها_س*