شنبه 7 مهر 1403

کشف محموله 5 تنی کوکائین در کلمبیا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف محموله 5 تنی کوکائین در کلمبیا

تهران - ایرنا - پلیس کلمبیا در بزرگترین کشف مواد مخدر در سال جاری میلادی، یک محموله حدود 5 تنی کوکائین در شرق این کشور را توقیف کرد.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرگزاری رویترز، پلیس کلمبیا روز سه‌شنبه (به وقت محلی) دو کانتینر حاوی 4.9 تن کوکائین به ارزش 265 میلیون دلار در بندر بوئناونتورا در ساحل شرقی این کشور کشف کرد.

با وجود آنکه هیچ کسی در این عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر کلمبیا دستگیر نشده است، این بزرگترین کشف مواد مخدر در سال جاری میلادی در این کشور آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

براساس گزارش اداره سیاست کنترل مواد مخدر کاخ سفید، کلمبیا با تولید سالانه 951 تن کوکائین و کشت کوکا - مواد اولیه تولید این مخدر - در زمین‌هایی به وسعت 200 هزار هکتار، بزرگترین تولیدکننده این ماده افیونی در جهان است.

گروه شورشی چپگرا موسوم به «ارتش آزادیبخش ملی»، مخالفان عضو گروه فارک که در سال 2016 طی قرارداد صلحی با دولت کلمبیا منحل شد و گروه‌های جنایتکار در این کشور همگی از طریق تجارت مواد مخدر درآمد کسب می‌کنند.

با وجود آنکه شیوع کرونا اخلال جدی در سامانه‌های حمل‌ونقل سراسر جهان ایجاد کرده، قاچاق مواد مخدر از طریق دریا و زمین همچنان در حال انجام است.

*س_برچسب‌ها_س*