یک‌شنبه 8 مهر 1403

کلنگ زنی احداث بوستان بانوان در 2 منطقه از پایتخت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
کلنگ زنی احداث بوستان بانوان در 2 منطقه از پایتخت

با حضور مسئولان شهری، کلنگ‌زنی احداث بوستان بانوان در دو منطقه 13 و 21 در بیست و هشتمین رویداد امید و افتخار برگزار شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین آغاز ساخت بوستان بانوان در مناطق 13 و 21 در بیست و هشتمین رویداد امید و افتخار که عصر امروز با حضور حسین نظری؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدهادی علی احمدی شهردار منطقه 13، علی محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و مریم اردبیلی؛ مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران برگزار شد.

توکلی‌زاده در این مراسم اظهار کرد: بنای ما در این دوره از مدیریت شهری بر این است که خدمت ویژه‌ای برای بانوان شهرمان با اقتضای کرامت بانوان داشته باشیم تا نقش مادری و همسری و خواهری خودشان را در فضای بانشاطی ایفا کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: امیدواریم پس از افتتاح این بوستان در سرخه حصار شاهد آن باشیم که همه بانوان شهر از آن بهره‌مند شوند.

2 بوستان ویژه بانوان در تهران احداث می‌شود

احتمال بهره‌برداری از بوستان بانوان منطقه 13 تا تابستان 1402

محمدهادی علی احمدی؛ شهردار منطقه 13 نیز در این مراسم گفت: منطقه 13 امکانات چندانی برای بانوان طی این سال‌ها نداشته است و سرانه‌های مختص بانوان در آن بالا نیست و در ابتدای این دوره مجموعه شهربانوی منطقه تعطیل بود که در یک سال و نیم گذشته اکثر بخش های آن بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه در منطقه 13 بوستان بانوان وجود نداشت، افزود: بر همین اساس تصمیم گرفته شد که در بخشی از بوستان سرخه‌حصار به وسعت بالغ بر پنج هکتار بوستان مختص بانوان احداث شود و از قبل زیرساخت‌های لازم در آن دیده شده و امیدواریم که افتتاح آن به اوایل تابستان سال آینده برسد.

احمدی اضافه کرد: این بوستان جزئی از قطب گردشگری شهرداری می‌شود و در اسفندماه امسال که 18 پروژه مشارکتی و گردشگری در منطقه 13 فراخوان می شود، این بوستان جزئی از آن قطب گردشگری خواهد شد.