شنبه 15 اردیبهشت 1403

کمبود ماسک

کمبود ماسک

خبرگزاری ایرنا

لندن - ایرنا - نتایج تحقیقات صورت گرفته و مشاهدات میدانی ایرنا حاکیست که عامه مردم انگلیس در اوج بحران شیوع کرونا و با وجود دستورالعمل بهداشتی مقامات این کشور کمترین آمار استفاده از ماسک را در مکان‌های عمومی نسبت به سایر کشورها ثبت کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: بیش از 500 برنامه به مناسبت هفته بسیج به صورت مجازی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان قزوین برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

محققان "بیمارستان زنان برایام" و "موسسه فناوری ماساچوست" ماسک تنفسی جدیدی را طراحی کردند که همانند ماسک‌های استاندارد N95 پیشرفته به نظر می‌رسد و با کمک حسگرهایی از پوشش کامل صورت بوسیله ماسک اطمینان حاصل می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

شهرکرد - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش میزان شیوع ویروس کرونا گفت: هم‌اکنون بین 75 تا 85 درصد واحدی‌های صنفی این استان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - دکتر عباس صفر پور پزشک بیمارستان فیروز آباد استان فارس روز پنجشنبه بر اثر بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت و به شهدای سلامت پیوست.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - در کارزار کرونا در کنار خستگی و فرسوده شده نیروی انسانی در حوزه سلامت و بیمارستان های فارس، ناکافی بودن تجهیزات پزشکی مورد نیاز و کمبود اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز از دیگر مشکلاتی است که سایه سنگین کرونا بر حوزه سلامت وارد کرده است.

خبرگزاری ایسنا

وزیربهداشت در جلسه کمیته ملی شهید خدمت گفت: تکریم شهدا تکریم ساختارهای قدرتمند و ارزشی یک نظام است و بی حرمتی نسبت به شهید و خانواده اش، لرزان کردن پایه های حکومتی است که مبتنی بر خون شهدا ایستاده است.

خبرگزاری تسنیم

وزیربهداشت با بیان اینکه نباید از خانواده مکرم شهدا غافل شد گفت: شهدای سلامت با علم و آگاهی به خطرناک بودن این ویروس مهلک، در حالیکه با کمبود ماسک و لباس محافظتی روبرو بودیم، دل به آتش زدند و مانند پروانه به دور بیمار گشتند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اینکه فرد با علم و آگاهی تن به آتش زده و تا خط مقدم پیش رود، بسیار متفاوت است، اما شهادت در عرصه سلامت، آگاهانه‌ترین نوع شهادت است.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - یکی از تالارهای عروسی سنندج به واحد تولید ماسک که بهترین وسیله برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا در دنیا شناخته شده است؛ تبدیل شد.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - رییس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با اشاره به اینکه در فاز اول شیوع کرونا همه پای کار بودند، اظهار داشت: اکنون با گذر از برهه هیجانی شیوع این بیماری در جامعه، کمک های سایر ارگان ها و دستگاه ها ضعیف شده و حوزه سلامت در مبارزه با این بیماری تنها مانده است.

خبرگزاری ایرنا

شهرری - ایرنا - آیین تجلیل از حافظان سلامت امروز دوشنبه همزمان با ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) به همت سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در بیمارستان آیت‌الله فیروزآبادی شهرری برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا

وزیر کشور از اجرای طرح غربالگری و تشخیص به صورت وسیع خبر داد و گفت: این موضوع باید در اولویت قرار گیرد و تمامی دستگاهها باید به وزارت بهداشت کمک کنند.

خبرگزاری مهر

وزیر کشور گفت: اجرای طرح غربالگری و تشخیص به صورت وسیع باید در اولویت باشد و تمامی دستگاه‌ها باید کمک وزارت بهداشت باشند و دادستان هم باید ضمانت اجرایی آن را بدهند.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: میزان نمونه‌گیری کرونا در استان خراسان جنوبی افزایش یافته و در روزهای اخیر بیش از 300 مورد آزمایش روزانه انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا

مراغه - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مراغه گفت: شلوغی داروخانه‌ها و مطب پزشکان در روزهای کرونایی نگران‌کننده است و در این راستا نیازمند نظارت بیشتر از سوی اکیپ‌های بازرسی هستیم.