شنبه 15 اردیبهشت 1403

کمبود ماسک

کمبود ماسک

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با توجه به شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند، محدودیت‌های کرونایی به استان تهران بازگشت و بر این اساس علاوه بر عدم فعالیت برخی مراکز، از شنبه استفاده از ماسک اجباری شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تلفات کرونا در کشور برای دومین بار به عدد روزانه 235 نفر رسید و این در شرایطی است که با تشدید سخت‌گیری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت جدی بر اجرای این پروتکل‌ها می‌شد در بازی سخت شطرنج با کووید 19، مرگ را مات کرد.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: از فردا بازرسی و نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی و ادارات استان و برخوردهای قانونی به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و تضمین رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشدید می شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - «سرخی تو از من»، این ترجیع‌بند پرتکرار این روزهای خراسان شمالی و زبان حال بسیاری از شهروندان می‌تواند باشد که این روزها با بی‌مبالاتی و بی‌توجهی عمده پروتکل‌های بهداشتی را به سخره گرفته و اجازه نمی‌دهند تا وضعیت قرمز کرونایی، که بیش از 2 ماه است دامن این استان را گرفته، قدمی پاپس بکشد.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - بازارهای مازندران این روزها کمترین شباهت را به روزهای سخت کرونایی در 6 ماه گذشته دارد. تردد شهروندان در این اماکن با کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه است. در بسیاری از فروشگاه‌ها مشتریان و حتی متصدیان کمتر تمایلی به استفاده از ماسک دارند. آن دسته از افرادی که ماسک استفاده می‌کنند، بیشتر حالت تزئینی دارد و تنها چانه‌اشان را می پوشاند.

خبرگزاری ایسنا

یک فعال حوزه کار بر لزوم احیای مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت کسب و کارهای خانگی در ایام کرونا تاکید کرد و گفت: مشاغل خانگی بودجه و سرمایه بالایی نمی خواهد و با کمترین هزینه قابل راه اندازی است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - سازمان‌های مردم نهاد به عنوان تشکل‌های برآمده از دل جامعه، ظرفیت‌های بالایی برای مدیریت حوادث و بحران‌های مختلف دارند و در استان زنجان فعالیت بیش از 2 هزار و 543 تشکل اجتماع محور جلوه دیگر از شور و شعور زنجانی‌ها در مشارکت اجتماعی مردم است.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این که قدرت انتخاب مردم در خرید ماسک اولویت اصلی ما است گفت: توزیع ماسک باید به گونه‌ای باشد که قدرت انتخاب مردم در سطح عرضه از بین نرود.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش حقوق کار دانشجویان را حق آنها دانست و گفت: حقوق دستیاران با پیگیری و موافقت صورت گرفته، از ماه مهر امسال 50 درصد افزایش می‌یابد.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - رییس سازمان بسیج اصناف استان اعلام کرد که این سازمان با همکاری سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از امروز برای تامین ماسک بهداشتی مورد نیاز مردم استان اقدام خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر مدارس نگرانی اصلی این دانشگاه در زمینه اشاعه ویروس کرونا است که اگر در سطح جلامعه گردش این ویروس مختل شود، مدارس در سلامت کامل خواهند بود.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - امسال بازگشایی مدارس برای کمتر دانش آموزی با وجود کرونا شادی آور بود و در چهرهای شاد و خندان دانش آموزان و حتی والدین آنها موجی از استرس و نگرانی موج می زد.

خبرگزاری ایرنا

آبادان - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شادگان گفت: 24 هزار عدد ماسک در پنجمین مرحله توزیع با نرخ مصوب بین داروخانه‌های شادگان توزیع شد.

خبرگزاری ایرنا

گرگان ایرنا در حالیکه داده‌های سازمان هواشناسی از وقوع تندباد و ریزش باران در مناطق شرقی گلستان طی ساعات آینده خبر می دهد؛ قرار است با هدف جلوگیری از شیوع کرونا توزیع ماسک و اقلام بهداشتی بین اهالی زلزله زده این خطه شمالی ایران آغاز شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ویروس کرونا چگونه در چین متولد شد، پاسخ این سوال هر چه باشد، نتیجه یکی است. این ویروس با هر شناسنامه‌ای تاکنون 27 میلیون نفر را در دنیا مبتلا و 883 هزار نفر را به کام مرگ کشانده و در ایران نیز 22 هزار نفر را قربانی کرده است.

خبرگزاری ایرنا

آستارا - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: برخی کسبه در ایام شیوع کرونا به احتکار و گران‌فروشی اقلام بهداشتی اقدام کردند و برای مقابله با آنها و تامین نیاز مردم، گشت‌های ویژه ماموران تعریزات حکومتی، بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود.