شنبه 15 اردیبهشت 1403

گفت‌وگوی وزرای روسیه و چین حول محور غزه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
گفت‌وگوی وزرای روسیه و چین حول محور غزه

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و «ژای جون» نماینده ویژه چین در امور خاورمیانه در نشستی تحولات غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار طرفین در مورد موضوعات روز خاورمیانه با تاکید بر وضعیت منطقه درگیری [رژیم] اسرائیل و فلسطین تبادل نظر کردند.

در بیانیه این وزاتخانه همچنین آمده است: در عین حال، مسکو و پکن از تعهد مصمم خود برای هماهنگی نزدیک تلاش‌های مشترک در راستای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران‌ها در خاورمیانه و قاره آفریقا اطمینان حاصل کردند.

خبر مرتبط اسرائیل دو تیپ ارتش خود را به غزه انتقال داد

اقتصادنیوز: ارتش اسرائیل 2 تیپ از لشکر 99 خود را از مرز لبنان در شمال سرزمین های اشغالی، به نوار غزه منتقل کرد.

بر اساس گزارش مذکور، این دیدار در حاشیه رایزنی نمایندگان و معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو گروه «بریکس» و فرستادگان ویژه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا انجام شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر 2023 در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

خبر مرتبط بیانیه مهم دیده‌بان حقوق بشر درباره غزه

اقتصادنیوز: دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه پیامدهای حملات مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در 200 روز گذشته را وحشتناک توصیف و تاکید کرد، بیش از 140 گور جمعی را در نوار غزه ثبت کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (15 مهر)، به 34 هزار و 262 نفر افزایش یافت.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
گفت‌وگوی وزرای روسیه و چین حول محور غزه 2
گفت‌وگوی وزرای روسیه و چین حول محور غزه 3