دوشنبه 16 مهر 1403

یارانه خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند سه برابر می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یارانه خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند سه برابر می‌شود

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: یارانه فرزندان خانواده‌های 4 دهک اول جامعه غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی که حداقل 3 فرزند دارند، سه برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امیر حسین بانکی‌پور رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در نشست خبری اظهار کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انجام اصلاحاتی در شورای نگهبان تایید و گزارش آن امروز در مجلس ارائه شد و فردا از سوی رییس مجلس به دولت جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم ما در سه دهه گذشته نتیجه سیاست تک فرزندی، تفکرهای فردگرایانه نئولیبرالیسم و تکنوکرات‌ها که در مدیریت رخنه کرده بود را دیدند. سن ازدواج در کشور بالا رفته و شرایط ازدواج سخت و مشکلات خانواده ها زیاد شد و نگاه خانواده محور در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

بانکی پور افزود: مجلس با هدف حمایت از نهاد خانواده جلسات متعددی را در قالب کمیسیون مشترک اصل 85 با حضور متخصصان برگزار کرد و نتیجه این جلسات تدوین قانونی با 74 ماده و 240 حکم در رابطه با حمایت از خانواده‌ها در رابطه با موضوعات ازدواج، زوج های ناباور، فرزندآوری، تسهیلات اقتصادی، معافیت های مالیاتی بیمه، مسکن، در ابعاد مختلف به حمایت از خانواده پرداخت و ماحصل آن قانون حمایت از خانواده شد.

ادامه دارد

*س_برچسب‌ها_س*