یک‌شنبه 8 مهر 1403

یک جانبه‌گرایی آمریکا رو به پایان است / ایران قوی؛ غیرقابل حذف از معادلات جهانی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
یک جانبه‌گرایی آمریکا رو به پایان است / ایران قوی؛ غیرقابل حذف از معادلات جهانی

شبانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از معادلات جهانی غیرقابل حذف است، گفت: آمریکا رو به زوال و افول است اما در مقابل ایران روز به روز در حال قوی شدن است و قطعا موفقیت ایران در گرو حیات نظام اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد شبانی، کارشناس مسائل سیاسی در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهار کرد: امریکا در یک دهه گذشته برای به ثمر رساندن بسیاری از اهداف استراتژیک خود شکست خورده است و در حالی که بیش از هفت میلیارد دلار هزینه کرد اما نتوانست طرح خاوریانه بزرگ را عملیاتی کند.

وی با مرور شکست پروژه داعش و همچنین به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: طرح ارتباط گیری رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی آنگونه که امریکا برنامه ریزی کرده بود هم شکست خورد و در مقابل قدرت های نوظهوری مثل روسیه و چین نتوانست سیاست های مود تمایل خود را اعمال کند و از سوی دیگر در امریکای جنوبی مشاهده می کنیم که یک به یک دولت های لیبرال و غربگرا سقوط و به جای آنان دولت های چپ گرای ضد امپریالیزم و ضد لیبرالیزم ظهور می کند.

شبانی با بیان روی کار آمدن دولت انقلابی همراه با جبهه مقاومت در عراق، تسلیم و توافق رژیم صهیونیستی برای مرزبندی های جدید با لبنان و تغییر پنج دولت در رژیم صهیونیستی طی چند سال اخیر، ادامه داد: سیاست های امریکا در بسیاری از نقاط جهان با شکست مواجه شده که اینها نمونه بارز افول این ابرقدرت شیطانی است.

کارشناس مسائل سیاسی در خراسان جنوبی با اشاره به بحران در کشورهای اروپایی، تأکید کرد: یک جانبه گرایی امریکا رو به پایان است و دیگر راه به جایی نمی برد. در مورد جمهوری اسلامی ایران هم که اظهر من الشمش است که بسیاری از طراحی های آنان به خصوص تحریم های شکننده ای که برنامه ریزی کردند به شکست انجامید.

وی با بیان اینکه جنایات امریکا در حق مردم ایران و نظام اسلامی ریشه در تاریخ دارد، تصریح کرد: کودتای امریکا بر علیه دولت مصدق و در ادامه نفوذ و حمایت از رژیم پهلوی، حمایت از صدام و تحمیل جنگ هشت ساله، اعمال تحریم های شکننده، تحریک تجزیه طلبی و به راه اندازی فتنه و نفوذ در جامعه سیاسی از بزرگترین جنایات امریکا در حق مردم کشور ایران است.

شبانی عنوان کرد: جنایات مستقیم امریکای مستکبر در امریکای جنوبی از جمله شیلی، اکوادور، برزیل، ونزوئلا و... غیر قابل شمارش است و منطقه ای در جهانی نیست که امریکا کشتار و جنایت نکرده باشد.

کارشناس مسائل سیاسی در خراسان جنوبی به جنایات های غیرمستقیم امریکا و حمایت از تروریست ها اشاره کرد و گفت: امریکا با ترور سردار سلماین و بسیاری از آزادیخواهان جهان از اساس یک دولت تروریست است. از بزرگترین جنایت های امریکا در حق بشریت حمایت و دفاع بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی و استعمار مردم دنیا به وسیله اقتصادی سرمایه داری است.

به گفته وی؛ امریکا از سال 57 به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است اما نتوانست، بلکه امروز با ایران قوی و خودکفایی مواجه است که بدون نظر و حضور ایران بسیاری از چالش های منطقه ای قابل حل نیست. ایران تنها کشور دنیاست که به پایگاه های نظامی امریکا حمله می کند و پهباد جاسوسی امریکا را سالم بر زمین می نشاند و آن را مهندسی معکوس می کند.

شبانی به موشک های نقطه زن ایران، فناوری ارسال موجود زنده به فضا، تلسکوبپ نوری 3.4 متری ساخت ایران به عنوان بخشی از پیشرفت های علمی و نظامی ایران اشاره کرد و افزود: همه اینها نشان می دهد غرب در سیاست خود برای سرکوبی و جلوگیری از پیشرفت ملت ایران با بن بست مواجه شده است و این جمهوری اسلامی ایران است که ایدئولوژی و گفتمان خود را در سطح دنیا گسترش می دهد و از این گفتمان در مقابل مستکبرین دفاع می کند.

این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه ایران امروز قدرتی در نظم جدید جهانی دارد که در معادلات کشورهای اروپایی موثر است، گفت: سران اروپایی می گویند پیروزی های ناگهانی روسیه نتیجه همکاری و همراهی ایران است و امروز جمهوری اسلامی ایران حامی یمن، سوریه و... است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از معادلات جهانی غیرقابل حذف است، افزود: امریکا رو به زوال و افول است اما در مقابل ایران روز به روز در حال قوی شدن است و قطعا موفقیت ایران در گرو حیات نظام اسلامی است.

انتهای پیام /