یک‌شنبه 8 مهر 1403

13 آبان نقطه عطف مبارزه با استکبار / ذات نظام سلطه تروریستی است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
13 آبان نقطه عطف مبارزه با استکبار / ذات نظام سلطه تروریستی است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا ملاشاهی نماینده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به سخنرانی پرداخت. متن سخنان وی به شرح زیر است: و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین. بی گمان انقلاب اسلامی ایران را اگر از مهمترین رویداد‌های تاریخ معاصر ندانیم، باید مهمترین رخداد سده چهاردهم قمری دانست. پیروزی...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا ملاشاهی نماینده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به سخنرانی پرداخت.

متن سخنان وی به شرح زیر است:

و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین. بی گمان انقلاب اسلامی ایران را اگر از مهمترین رویداد‌های تاریخ معاصر ندانیم، باید مهمترین رخداد سده چهاردهم قمری دانست.

پیروزی شگفت این انقلاب بایستی مورد بحث و پژوهش پژوهشگران جهان قرار بگیرد، زیرا برای نخستین بار در تاریخ، مردمی ستمدیده با دست‌های خالی و سینه‌های گشوده با سلاح ایمان در برابر حکومت بیدادگر ایستادند و با پایداری و جانفشانی خود تمام نیرو‌های سرکش طاغوتی را در هم شکستند و آن را به مزبله تاریخ فروافکندند.

این رویداد عظیم به نوبه خود نشان داد که سلاح ایمان شکست ناپذیر است و اثبات کرد که اسلام تا چه اندازه با بنیاد‌ها و اصول انقلابی سرنوشت ساز ملت‌ها هماهنگی و سازگاری دارد و تا چه اندازه کشور‌های اسلامی میتوانند این سلاح را بکار گیرند. حال آنکه می‌بینم گونه دیگر ملت‌ها از این روحیه انقلابی الهام گرفته اند.

انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگو تمام مستضعفین دنیا را با زبان و افکار جدیدی در کالبد فرهنگی سیاسی عصر مدرن آشنا ساخت و نمونه جدیدی از تکامل انسان و اجتماع را به جهانیان ارائه داد. این الگو با فطرت و میراث روحی ملت‌ها توافق داشته و همین موضوع دولت‌های مستکبر غربی را به دشمنی با او را داشته است.

- تا آنجا که ان استاد دانشگاه اهل ایرلند می‌گوید: به واقع سده‌ای که اسلام حیاتی تازه گرفته و امواج بیداری و حرکت را در گستره دنیای اسلام برانگیخته است سده خمینی نام دارد. سده خمینی سده بیداری ملتهاست. انقلاب اسلامی نظم دو قطبی شکل گرفته توسط خودارباب‌پنداران جهان را پس زده و رسالت خود را حمایت از تمامی مستضعفان عالم میداند.

- در تمدن مدرن که با شعار توسعه اقداماتی همچون اصلاحات ارضی ما شهرها، توسعه آموزش و پرورش مدرن، کنترل و هدایت افکار، یاس و از خودبیگانگی اجتماعی گسترش یافته است، انقلاب اسلامی در قرن حاضر این نظم را بر هم زده و طبیعی است که نظام سلطه ماهیت خود را در تقابل با انقلاب اسلامی و در مواجهه با سوالی بزرگ می‌بیند. سوالی که آنان را واداشته است تا دست به طراحی‌های جدیدی علیه این انقلاب استوار، اما نوبنیاد بزند لذا ضروری است که همه دانشجویان، دانش آموزان و جوانان استکبار ستیز از آن مطلع باشند اساس جدال ما با شرق و غرب بر سر مسئله استقلال بود.

اینکه ملت‌ها خودشان در روند‌های حکمرانی تصمیم گیر باشند مسئله جدی انقلاب اسلامی بود. نه آنکه کسی چند ده هزار کیلومتر از آنطرف دنیا تمام منابع طبیعی یک ملت را غارت، هویتش را تحقیر و با انقلاب‌های مخملی و رنگی بر حاکمیت سیاسی آن دخالت کندو یا طرحی جدید برای خاورمیانه طراحی کند و برای توجه جنایات خود آن را به درد زایمان خاورمیانه نو تشبیه کند، این نقطه متمایز کننده سبب این نزاع تاریخی می‌باشد.

زیرا نظام سلطه ماهیتا اسثمارگر است؛ و استقلال ملت‌ها را بر نمی‌تابد؛ لذا به همین جهت است که 13 ابان برای ملت ایران نقطه عطفی در مبارزه با استکبار جهانی می‌باشد. اگر ملت غیور ایران تا پیش از واقعه تسخیر لانه جاسوسی در شوم بودن اهداف آمریکا شک داشتند بعد از این واقعه به همه فهماندند که مسئله صرفا برکناری رژیم پهلوی نبود بلکه اعتراض و مبارزه با نظم موجودی بود که توسط نظام سلطه ایجاد و آزادگی ملت را نابود کرده بود.

حال استقلال خواهی ما امروز یک حرف احساسی نیست بلکه ریشه در این اعتقاد دارد که نظام سلطه ذاتا تروریستی است و موجودیتش را از قتل و غارت و استعمار دیگر کشور‌ها میگیرد. ملت ایران کودتای 28 مرداد را فراموش نمی‌کند. قرارداد کاپیتولاسیون، کشته شدن 9 میلیون ایرانی بر اثر قحطی در جنگ جهانی، تحریم دارویی بیماران خاص، 8 سال جنگ تحمیلی، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس در اسمان خلیج فارس و شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی همگی داغ‌هایی است که با دستان کثیف همین دول اسکباری بر سینه ملت ایران حک شده است و آنان را به مسیری که در آن پانهاده اند استوار‌تر می‌کند.

اما اکنون نسل جوان ایران باید بداند که طراحی امریکا در منطقه اناکه طراحی آمریکا در منطقه این‌بار در امتداد پروژه‌های جهانی مانند سند 2030 و 2050 و پروژه‌های منطقه‌ای مانند آی لپ و alone wolfs می‌گذرد. نظام سلطه اینبار با یک جنگ ترکیبی می‌خواهد قدرت تحلیل جوانان و نوجوانان را از کار بیاندازد و آنکاری را که در لبنان و عراق و افغانستان با محوریت دانش آموزان و دانشجویان انجام داد، در ایران پیاده سازی کند.

برای پیاده سازی طرح ایران ویران، امپراتوری رسانه‌ای را شکل داده و در این میدان جنگ نابرابر، حتی از نام کودکانی همچون ارتین و آرشام هراس داشته و دست به فیلتر آنان میزند. حال نمیداند که قدرت نرم انقلاب اسلامی از همان ابتدا نوجوانان و جوانان علی الخصوص دانش آموزان و دانشجویانی بوده اند که آگاهانه پای در رکاب امام گذاشتند و آنانند که گام دوم انقلاب را محقق ساخته و شکل دهنده نظم نوین دنیا و زمینه ساز حضور حضرت حجت (عج) خواهند بود.

شاهد این ادعا تقدیم 36 هزار دانش آموز و 4 هزار شهید دانشجو برای حفظ دین و تمامیت این خاک و حضور افتخار آفرین آنان در عصر جدید است. حضوری که الهام بخش است برای جوانان عراق و لبنان و سوریه و یمن و افغانستان و پاکستاندر این میان برای تحقق ایران قوی حتما باید سازوکار‌های حکمرانی، مردمی شده و برای حل چالش‌های داخلی و زخم‌های کهنه عاجلانه اقدام کرد.

آن ملتی که در ستایشش پیر جماران فرمود از ملت حجاز در عهد رسول الله هم بالاتر است، مستحق عدالت و عزت و سربلندی میباشد. امروز والاترین آزادی خواهی و استقلال طلبی تحقق ایران قوی است. امروز ما جوانان و نوجوانان گام دومی انقلاب با تجدید عهدی دوباره با اهداف والای خمینی کبیر (ره) همچون سربازانی راسخ در مسیر تحقق ایران قوی هستیم و مجدانه از قوه قضاییه می‌خواهیم که اقدام قاطع در برابر شهدای مظلوم حوادث اخیر علی الخصوص شهدای حادثه شاهچراغ و شهیدان آرمان علی وری، سید حمیدرضا هاشمی، حجت الاسلام سجاد شهرکی و همه شهدای چند هفته اخیر را در دستور کار قرار دهد.

والسلام علیکم و رحمه و برکاته