چهارشنبه 18 مهر 1403

180 واحد صنفی متخلف در هرمزگان پلمب شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
180 واحد صنفی متخلف در هرمزگان پلمب شدند

بندرعباس - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در یک هفته گذشته با افزایش نظارت های بهداشتی به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، 180 واحد صنفی متخلف از سوی بازرسان این معاونت شناسایی و پلمب شدند.

دکتر محمود حسین پور روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت زمان بیش از هشت هزار مورد بازرسی توسط تیم های بهداشت محیط و حرفه ای هرمزگان انجام شده و 229 واحد متخلف به دادگاه معرفی و 516 واحد نیز اخطار تعطیلی دریافت کردند.

وی افزود: نظارت و کنترل بر نحوه فعالیت ها و میزان رعایت الزام های ستاد کرونا در تمامی سطوح به طور مرتب و گسترده از سوی بازرسان بهداشت محیط هرمزگان رصد می شود و در مراحل اولیه به متخلفات تذکر و اخطار داده شده و در نهایت برخورد جدی و قانونی با آن ها انجام می شود.

دکتر حسین پور با تاکید بر مشارکت مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی و همچنین نظارت بر رعایت آن در سطح جامعه، گفت: هر شهروند می تواند بعنوان یک ناظر مراتب تخلف اصناف را از طریق سامانه 3118 گزارش دهد.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان‌ها براساس رنگبندی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون وضعیت شهرستان بندرعباس قرمز و شهرستان‌های رودان، حاجی آباد، پارسیان، بندرخمیر، قشم، بستک و کیش نارنجی و وضعیت شهرستان‌های میناب، سیریک، بندرلنگه، بشاگرد، جاسک و بوموسی زرد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: استان در شرایط حساسی از نظر وضعیت شیوع کرونا به سر می برد و ما برای کنترل هر چه بیشتر این ویروس نیازمند مشارکت تک تک افراد جامعه هستیم.

وی تاکید کرد: هر جا مردم بهتر پروتکل‌ها را رعایت کردند بیماری تحت کنترل درآمده و هر جا نیز با بی‌تفاوتی و ساده انگاری برخورد کردیم وضعیت بدتر شده است.

دکتر حسین پور ابراز داشت: متاسفانه با وجود هشدارهای بسیار، برخی از افراد هنوز آنگونه که شایسته است اهتمام لازم را جهت رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته و از همین رو سلامت مردم را به مخاطره می اندازند که با اینگونه از افراد برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، 908 نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و در حال حاضر نیز 192 بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان بستری هستند که حال 15 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*