یک‌شنبه 8 مهر 1403

2 روحانی اهل تسنن برقراری روابط بین امارات و رژیم صهونیستی را محکوم کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 روحانی اهل تسنن برقراری روابط بین امارات و رژیم صهونیستی را محکوم کردند

کرمانشاه - ایرنا - ماموستا ملا «احمد فخری» امام جمعه جوانرود و ماموستا ملا «هادی ذکایی» عضو شورای فتوای این شهرستان در بیانیه‌هایی جداگانه با محکوم کردن توافق و برقراری روابط بین امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی، این اقدام را ظلم بزرگی در حق اسلام و مسلمانان عنوان کردند.

امام جمعه جوانرود با محکوم کردن سازش ذلیلانه خاندان حاکم بر کشور امارات متحده عربی با رژیم جنایتکار صهیونیستی، گفت: این توافق ظلم بزرگی در حق اسلام و مسلمانان است.

ماموستا ملا «احمد فخری» افزود: حاکمان امارات متحده با این سازش ذلیلانه خیانت بزرگی را به ارزش‌های انسانی و آموزه‌های اسلامی و آرمان‌های فلسطین روا داشتند.

وی اظهار داشت: رویکرد امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی نه تنها به نفع صلح و امنیت نیست بلکه در خدمت تداوم جنایات صهیونیست‌ها است.

ماموستا فخری، بر بصیرت و دشمن شناسی مسلمانان تاکید و یادآور شد: مسلمانان نسبت به خیانت به اسلام نباید بی‌تفاوت باشند.

عضو شورای فتوای شهرستان جوانرود نیز با محکوم کردن سازش امارات با رژیم صهیونیستی گفت: این توافق و سازش جفا در حق اسلام و مسلمانان است.

ماموستا ملا «هادی ذکایی» با بیان اینکه یهود و نصارا دشمن اصلی اسلام و مسلمانان هستند، افزود: امارات متحده با این خطای راهبردی در آتش صهیونیسم گرفتار خواهد شد.

وی مسلمانان را به هوشیاری، اتحاد و برادری در مقابله با توطئه‌های دشمنان دعوت کرد.

شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته گذشته با انتشار یک بیانیه مشترک سه‌جانبه از عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو خبر داد و جزییات آن را اعلام کرد.

در این بیانیه که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، آمده است: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی امارات متحده عربی امروز صحبت کرده و برای عادی‌سازی کامل روابط میان اسرائیل و امارات به توافق رسیدند.

این بیانیه مدعی است: این پیشرفت دیپلماتیک تاریخی موجب پیشبرد صلح در منطقه خاورمیانه شده و شاهدی بر نگرش و دیپلماسی جسورانه این سه رهبر و شجاعت امارات و اسراییل برای ایجادی مسیری جدید است که پتانسیل عظیمی در منطقه آزاد خواهد کرد.

در بیانیه آمده است: هیأت‌هایی از اسرائیل و امارات در هفته‌های آینده دیدار خواهند کرد تا توافقنامه‌های دوجانبه در زمینه سرمایه‌گذاری، گردشگری، پروازهای مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، خدمات بهداشتی، فرهنگی، محیط زیست، ایجاد سفارتخانه و سایر حوزه‌های دارای منافع متقابل را امضا کنند.

*س_برچسب‌ها_س*