جمعه 8 تیر 1403

2 سرباز آمریکایی از ارتش جدا شدند / اعتراض به جنایات اسرائیل

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
2 سرباز آمریکایی از ارتش جدا شدند / اعتراض به جنایات اسرائیل

اقتصادنیوز: رسانه آمریکایی گزارش داد، 2 عضو نیروی هوای ارتش آمریکا در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه جنگ غزه تصمیم به مخالفت با خدمت در این ارتش گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ان. بی. سی نیوز نوشت، یکی از این 2 سرباز به نام «لری هبرت جونیور»، سرباز مشغول به خدمت در نیروی هوایی ارتش آمریکا پس از خواندن خبر شهادت کودک 6 ساله فلسطینی به نام «هند رجب» در ماه فوریه گذشته که در پی گرفتار شدن در زیر آتش نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه بود و موج محکومیت‌های بین‌المللی که این رخداد برانگیخت، تصمیم گرفت با خدمت نظامی مخالفت کند.

هبرت در مصاحبه با ان. بی. سی نیوز با اشاره به اینکه از عوامل فروش تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی بوده است، اظهار کرد: «او (هند رجب) تقریبا مثل دختر من بود و هضم این اتفاق برای این کودکانی که همان خواسته‌ها و رویاهای بسیاری از ما را دارند، بسیار سخت و حمایت کردن از آنچه که اتفاق می‌افتد، کاملا غیرموجه است.»

خبر مرتبط شهادت رزمنده مقاومت عراق در حمله آمریکا به البوکمال

اقتصادنیوز: گردان‌های سید الشهدای عراق از شهادت یک رزمنده خود در حمله تجاوزکارانه آمریکا به منطقه «البوکمال» در نزدیکی مرز سوریه خبر داد.

«خوآن بتانکورت» یک سرباز ارشد دیگر نیروی هوایی آمریکاست که بعد از مشاهده صحنه‌های قتل و ویرانی در نوار غزه به این نتیجه رسید که دیگر نمی‌تواند نقش دولت آمریکا در جنگ غزه از جمله در زمینه عرضه تسلیحات، اطلاعات و حمایت‌های دیپلماتیک را نادیده بگیرد.

بتانکورت در مصاحبه با ان. بی. سی نیوز در شهر سن آنتونیوی ایالت تگزاس تاکید کرد: «من کشتار هزاران غیرنظامی بی‌گناه را می‌بینم در حالی که بقیه دنیا این وقایع را از طریق تلفن‌های هوشمند خود تماشا می‌کنند.»

هبرت 6 سال قبل وارد ارتش آمریکا شد و اصالتا متعلق به شهر روتا در اسپانیاست. او به همراه بتانکورت هر دو در نیروی هوایی ارتش آمریکا خدمت کرده‌اند و هم‌اکنون برای جدا شدن از این ارتش بر مبنای مخالفت با خدمت نظامی به دلیل آنکه به حمایت‌های ایالات متحده از تل‌آویو و جنگ کنونی در نوار غزه معترض هستند، درخواست داده‌اند.

لری هبرت، سرباز آمریکایی معترض به جنگ غزه به همراه دخترش

هبرت و بتانکورت که در سال 2022 به ارتش آمریکا پیوست، گفتند مشاهده شدت و ابعاد گسترده جنایات، آنها را به نقطه زیر سوال بردن شرکتشان در خدمت نظامی در ارتشی که به باور آنها به تداوم این کشتار کمک می‌کند، رساند. هر دوی آنها جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را به عنوان «نسل‌کشی» دانسته و گفتند مشاهده تصاویر جنایات رخ داده در این منطقه نه فقط آنها بلکه بسیاری از آمریکایی‌ها را متاثر ساخته است.

این در حالی است که به نوشته ان. بی. سی نیوز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که در داخل تحت فشار سیاسی سنگینی از بابت حمایت واشنگتن از اسرائیل قرار گرفته، اخیرا در اظهاراتی شکایت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دولتش از این بابت که «عرضه مهمات و تسلیحات به اسرائیل را قطع کرده» را رد کرد.

بتانکورت تاکید کرد، صحنه‌های منتشر شده از نوار غزه و بازتاب آنها در شبکه‌های اجتماعی سبب شده که نادیده گرفتن واقعیت‌های جنگ در این باریکه غیرممکن شود.

خوآن بتانکورت، سرباز آمریکایی معترض به جنگ غزه

او گفت، مشاهده ویرانی‌های این جنگ از نزدیک، جرقه تصمیمش برای آن است که به نشانه اعتراض و مخالفت نظامی، از ارتش آمریکا جدا شود. او خاطر نشان کرد تنها او نیست که این احساس را داشته است.

وی افزود: «مطمئنا امیدوارم رهبران ما بفهمند جنایات جنگی که دارند رخ می‌دهند و انتشار هزاران ویدیو از کودکان نقص عضو شده که در تلفن‌های همراهمان آنها را می‌بینیم، وجدان مردم آمریکا را، چه آنهایی که داخل ارتش هستند چه آنهایی که خارج از آن هستند، به درد آورده‌اند.»

بتانکورت خاطر نشان کرد، نقطه‌عطف زمانی بود که او مرگ «آرون بوشنل» سرباز 25 ساله نیروی هوایی آمریکا را بعد از آنکه در اعتراض به جنگ غزه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن خودسوزی کرد، دید.

او اضافه کرد، وقتی در مراسم یادبود بوشنل دید که هیچ صحبتی از جنگ غزه یا دلیل و انگیزه خودسوزی او مطرح نمی‌شود، احساس وظیفه کرد تا یک پرچم کوچک فلسطین را روی میز محل مراسم بگذارد.

بتانکورت تاکید کرد درخواستش برای جدا شدن از ارتش به عنوان معترض به خدمت نظامی، همچنان در دست بررسی است اما همچنین اظهار کرد ادامه دادن به خدمت به دولتی را که به باور او ناقض قوانین آمریکا و قوانین بین‌المللی است، خلاف وجدان می‌داند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
2 سرباز آمریکایی از ارتش جدا شدند / اعتراض به جنایات اسرائیل 2