سه‌شنبه 17 مهر 1403

22 هکتار از مراتع مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع زنجان در آتش سوخت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
22 هکتار از مراتع مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع زنجان در آتش سوخت

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طی سه ماهه نخست امسال (فروردین تا خرداد) 22 هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع این استان، طعمه حریق شد.

علی مرشدی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه در مدت یاد شده پنج مورد آتش سوزی مراتع در مناطق تحت مدیریت این اداره کل گزارش شد، افزود: این آتش سوزی ها در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و دشت سهرین زنجان، منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم و منطقه حفاظت شده انگوران در شهرستان ماهنشان، اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: از این 22 هکتار آتش سوزی مرتع، پنج هکتار مربوط به منطقه حفاظت شده سرخ آباد و دشت سهرین، 2 هکتار در منطقه حفاظت شده انگوران و 15 هکتار مابقی نیز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، بود.

مرشدی تصریح کرد: این آتش سوزی ها از سوی عوامل یگان حفاظت محیط زیست این استان اطفاء و مهار شد هرچند که در این میان خزندگان ریز جثه و حشرات که قدرت فرار نداشتند در دام آتش گرفتار شده و زنده زنده سوختند که این دور از انسانیت و انصاف است.

وی از عموم مردم به ویژه افراد طبیعت گرد خواست از برافروختن آتش در نزدیک مراتع، علفزارها و جنگل ها به جد خودداری کنند و در صورت لزوم نیز هنگام ترک محل از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*