سه‌شنبه 17 مهر 1403

240 خودرو ناقض محدودیت‌های کرونایی در آران و بیدگل جریمه شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
240 خودرو ناقض محدودیت‌های کرونایی در آران و بیدگل جریمه شدند

کاشان - ایرنا - فرماندار آران و بیدگل گفت: در هفته نخست اعلام محدودیت‌های تردد شبانه 240 دستگاه خودرو در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌ها جریمه شدند.

اسماعیل بایبوردی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری اعمال محدودیت تردد شبانه از ساعت 21 تا چهار صبح در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی افزود: بیشتر شهروندان آران و بیدگل هفته گذشته در طرح محدودیت شبانه همکاری خوبی داشتند و به طور متوسط هر شب 30 خودرو اعمال قانون شدند.

وی اظهار داشت: همچنین 29 واحد صنفی از جمله پوشاک‌، آبمیوه و بستنی فروشی، نانوایی، باشگاه ورزشی، قنادی و اسباب‌بازی فروشی در هفته گذشته به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌های کرونایی پلمب شد.

فرماندار آران و بیدگل یادآور شد: افزون بر 90 درصد مردم، اصناف و صاحبان مشاغل این شهرستان در اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونایی همراهی و 70 درصد نیز از ماسک استفاده می‌کنند.

وی رعایت فاصله‌گذاری شهروندان آران و بیدگل را کمتر از 50 درصد اعلام و اضافه کرد: بر پایه گزارش بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی کاشان، استفاده از ماسک در ادارات، سوپر مارکت و خواربارفروشی، نانوایی، مطلب و دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان به ترتیب 60، 70، 65، 75 و 70 درصد است.

بایبوردی گفت: انتظار می‌رود مردم تا پایان محدودیت‌ها همراهی و همکاری لازم را داشته باشند، چرا که بحث سلامت امنیت آنان و شهروندان دیگر در میان است، از این رو در صورت تخلف، مجبور به اعمال قانون هستیم.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا در آران و بیدگل تصریح کرد: خودروهای پلاک غیربومی در صورت ورود به شهرستان یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و تردد خودروهای شخصی با پلاک بومی نیز از ساعت 9 شب تا چهار صبح به مدت 2 هفته ممنوع است.

وی ادامه داد: خوردوهای متخلف در سطح شهر توسط عوامل گشت و پایش از طریق دوربین های مداربسته، برابر مقررات 200 هزار تومان جریمه می‌شوند.

محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر همزمان با سراسر کشور آغاز شده و حداقل تا 14 آذرماه جاری ادامه دارد.

کووید 19 نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد که در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*