دوشنبه 16 مهر 1403

250 تبعه افغانستان از خراسان رضوی به کشورشان بازگردانده شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
250 تبعه افغانستان از خراسان رضوی به کشورشان بازگردانده شدند

مشهد - ایرنا - مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: از ابتدای بحران شیوع ویروس کرونا تاکنون با توجه به ضرورت حفظ سلامت مردم و پرهیز از رفت و آمد به داخل و خارج از کشور 250 تبعه افغانستان اعم از خودمعرف و غیرمجاز از این استان به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

محمدتقی هاشمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد شامل کسانی بودند که به صورت خودمعرف در اردوگاههای مرزی حضور یافته و ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این چارچوب افرادی به افغانستان بازگشت داده شدند که به صورت غیرمجاز در خراسان رضوی حضور داشته لذا توسط ماموران پلیس دستگیر شده بودند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: پس از پایان شیوع ویروس کرونا بسیاری از افرادی که به کشورشان بازگردانده شدند می‌توانند مشروط به طی کردن روال قانونی، به خراسان رضوی بازگردند.

وی افزود: هم‌اینک جمعیت اتباع افغانستان که به صورت قانونی و مجاز در خراسان رضوی سکونت دارند به 320 هزار نفر می‌رسد.

هاشمی گفت: تا زمانی که ناامنی، فقر و بیکاری در افغانستان وجود داشته باشد حضور اتباع مجاز یا غیرمجاز در خراسان رضوی همچنان رو به ازدیاد خواهد بود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 894 هزار و385 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید 19 تاکنون جان 46 هزار و 207 نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون 625 هزار و 606 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان 60 میلیون و 215 هزار و 237 نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و 417 هزار و 543 نفر را در 230 کشور گرفته است. 41 میلیون و 666 هزار و 859 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با 12 میلیون و 956 هزار و 783 بیمار کووید 19 و 265 هزار و 972 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه چهاردهم را در میان کشورهای جهان دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*