جمعه 15 تیر 1403

35 هزار تست کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول گرفته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
35 هزار تست کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول گرفته شد

دزفول - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تاکنون 35 هزار تست پی سی آر کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول گرفته شده که 10 هزار تست از این تعداد مثبت بوده است.

به گزارش ایرنا علی قمیشی روز دوشنبه در ویدیوکنفرانس با وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به غربالگری 325 هزار نفر در این شهرستان افزود: با توجه به اهمیت غربالگری مادران باردار چهار هزار نفر از این افراد غربالگری شدند که 62 نفر دارای علائم کرونا بودند و 18 نفر از آنها به بیمارستان اعزام شدند.

وی به اهمیت آموزش در زمینه کرونا اشاره و بیان کرد: حدود 27 هزار پیام برای مردم ارسال و 150 برنامه رادیویی برای آگاه‌سازی مردم برگزار شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه 430 هزار نفر زیرپوشش این دانشگاه است، گفت: یک بیمارستان 268 تختخوابی با 56 تخت ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در دزفول اختصاص یافته است.

وی انجام چهار هزار بازرسی مشترک در دزفول را یادآور شد و افزود: تست‌های گرفته شده در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول 22.5 درصد بوده در حالیکه آمار کشوری 8.45 درصد است.

قمیشی این آمار را بیانگر زیاد بودن بار ویروس در شهرستان دزفول دانست و گفت: تاکنون حدود سه هزار و 700 فرد مبتلا به کرونا در شهرستان دزفول بستری شده است.

وی با اشاره به فوت 460 نفر از بیماران بستری حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات دزفول 90 درصد و در سطح شهر بین 75 تا 80 درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول خواستار رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم این شهرستان شد و اظهارداشت: 6 بخش حاد تنفسی در بیمارستان بزرگ دزفول ایجاد شده و اخیرا 25 تخت ویژه به ظرفیت تخت‌های ویژه این بیمارستان اضافه شده است.

وی راه اندازی اورژانس مجزای کرونا و نقاهتگاه در شهرستان دزفول را یادآور شد و افزود: آزمایشگاه جدید کووید 19 با ظرفیت روزانه 800 تست در شهرستان دزفول راه اندازی شده است.

قمیشی با بیان اینکه دزفول به عنوان تاب درمانی شمال خوزستان فعالیت می‌کند، گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دزفول میزبان بیماران شمال خوزستان و استان‌های ایلام و لرستان هستند و با افتخار به آنها خدمات‌رسانی می‌کنند.

شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول بودند که اخیرا شهرستان‌های شوش و گتوند از این دانشگاه تفکیک شدند و زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز رفتند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*