جمعه 28 اردیبهشت 1403

357 مورد جلوگیری از تخلفات ساختمانی در بخش مرکزی دماوند انجام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
357 مورد جلوگیری از تخلفات ساختمانی در بخش مرکزی دماوند انجام شد

تهران _ایرنا_ سرپرست بخشداری مرکزی دماوند گفت: طی شش ماهه نخست سال، 357 مورد جلوگیری از تخلفات ساختمانی از قبیل احداث بنا، دیوار کشی، فنس‌کشی، تغییر کاربری و رفع تصرف در روستاهای بخش مرکزی دماوند انجام و همچنین 52 فقره پرونده نیز به کمیسیون ماده 99 ارجاع داده‌شد.

«اسماعیل سلیمانی» روز جمعه با اشاره به عملکرد این نهاد در شش ماهه نخست سال جاری به خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخش قابل توجهی از فعالیت دهیاری‌های این بخش معطوف به مبارزه با این ویروس در سطح روستاها و همکاری با ستاد مبارزه با کرونا در سطح شهرستان شد.

وی افزود: اقدامات این نهاد در طی 6 ماهه نخست سال در چند حوزه از قبیل، اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی، مبارزه با ویروس کرونا، اقدامات فرهنگی، مبارزه با ساخت و ساز و جلوگیری از تخلفات ساختمانی، رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده 99، بازدید ادواری از دهیاری‌ها و همچنین پیگیری مصوبات بازدیدهای روستایی با حضور مسئولان شهرستان است.

اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا در روستاهای دماوند

این مقام مسئول با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با ویروس کرونا در سطح روستاها ادامه داد: ضد عفونی معابر و اماکن عمومی روستاها، اجرای طرح اعمال محدودیت تردد و جلوگیری از ورود افراد غیر بومی به روستا و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی در بین اهالی از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این مدت بود.

سلیمانی تصریح کرد: همچنین نصب بنرهای پیشگیری از ابتلا به ویروس، برپایی ایستگاه تب سنجی و غربالگری در ورودی روستاها، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ماه محرم و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی و اجرای طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه پیرو منویات مقام معظم رهبری نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا بود.

سرپرست بخشداری مرکزی دماوند با تاکید بر اینکه مبارزه با این ویروس و وجود محدودیت‌ها مانع از اجرای دیگر فعالیت‌ها نشده و ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی همچون روال سابق انجام شده‌است، گفت: سیاست مد نظر در راستای اجرای پروژه‌ها نیاز سنجی و ترمیم و بازسازی زیرساخت‌ها در سطح روستاها بود که اغلب پروژه‌های اجرا شده در شش ماهه نخست تحت الشعاع این سیاست قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بر همین اساس در طی این مدت 80 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان در سطح روستاها اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده در سطح روستاها خاطر نشان کرد: زیرسازی و روکش آسفالت، جدول گذاری، بهسازی معابر، دیوار کشی، احداث فضای سبز و بوستان، احداث ساختمان دهیاری، پلاک کوبی منازل، ساماندهی آرامستان‌ها و احداث غسالخانه را می‌توان به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده در این مدت برشمرد.

سلیمانی بیان کرد: همچنین اجرای طرح پایش تصویری، انجام اقدامات مرتبط با حوزه گردشگری و فرهنگی از قبیل بهره‌برداری از اقامتگاه بوم‌گردی، چاپ و رونمایی از کتاب معرفی پتانسیل‌های بخش مرکزی دماوند و بهره‌برداری از خانه هلال نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در شش ماهه نخست سال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: بازدید ادواری از 70 درصد دهیاری‌ها، به منظور بررسی و نحوه صدور پروانه‌های ساختمانی، نظارت بر پروژه‌های عمرانی و مالی دهیاری‌ها و همچنین بررسی مشکلات موجود در سطح روستاها نیز یکی از دیگر برنامه‌هایی است که در این مدت در دستور کار قرار گرفت.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که دارای دو بخش رودهن و مرکزی و پنج شهر دماوند، رودهن، آبسرد، آبعلی و کیلان می باشد.

*س_برچسب‌ها_س*