شنبه 29 اردیبهشت 1403

37 هزار نفر برای طرح ملی مسکن کرمان ثبت‌نام کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
37 هزار نفر برای طرح ملی مسکن کرمان ثبت‌نام کردند

کرمان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بیش از 37 هزار نفر در شمال و جنوب این استان توسط راه و شهرسازی و برخی ارگان‌های دیگر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند و کرمان را در این طرح پیشتاز سایر استان‌های کشور است.

علی حاجی‌زاده روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان کرمان افزود: 25 هزار نفر توسط اداره کل راه و شهرسازی ثبت نام شده که بیش از 11 هزار و 580 نفر آنها در 2 مرحله واجد شرایط تشخیص داده شدند در حالی که 15 هزار و 357 واحد سهمیه استان کرمان طبق برنامه ابلاغی باید در سال 99 برنامه ریزی شود.

وی اظهار داشت: بیش از 10 هزار و 200 واحد تامین زمین شده و تامین زمین برای بیش از 15 هزار واحد مسکونی باقی مانده که مشکل اصلی ما همین است و در ساخت و ساز در شهرهای بزرگ از حداکثر تراکم مصوب استفاده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه چارچوب‌های برنامه اقدام ملی مسکن گفت: نحوه واگذاری زمین اجاره بلند مدت 99 ساله، فروش اقساطی پنج ساله با احتمال تبدیل به 10 ساله و مشارکت در انبوه سازی دنبال می شود.

وی ادامه داد: واگذاری زمین در قالب تعاونی مسکن و انبوه سازان و کارگزاری انجام می شود و در این زمینه برخی از مراکز به عنوان کارگزار کار را در دست کار می گیرند و نحوه نظارت بر ساخت و ساز به وسیله مهندسان عضو نظام مهندسی کار انجام می شود و آماده سازی اراضی بر عهده کارگزار قرار می گیرد.

حاجی‌زاده افزود: تامین مالی ساخت اقدام ملی مسکن با تسهیلات بانکی تبصره 18، بافت های فرسوده شهری و صندوق پس انداز یکم پرداخت می شود که این تسهیلات برای کرمان 40 میلیون تومان با سود 9 درصد دارد که تا 100 میلیون تومان در صورت استفاده از فناوری نوین ساختمانی ارتقا می‌یابد.

*س_برچسب‌ها_س*