دوشنبه 16 مهر 1403

50 درصد تعهد اشتغال در بخش صنایع دستی اردبیل محقق شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
50 درصد تعهد اشتغال در بخش صنایع دستی اردبیل محقق شد

اردبیل - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: برغم شیوع ویروس کرونا امسال حدود 50 درصد تعهد اشتغال اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان تحقق یافته است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: تعهد اشتغال این اداره ایجاد 465 مورد اشتغال بود.

او افزود: در مجموع 210 مورد اشتغال در حوزه‌های سه‌گانه این اداره در پنجره واحد اشتغال تایید شده که از این میزان 170 مورد در حوزه صنایع‌دستی و 40 مورد در حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری و میراث‌فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده در حوزه اشتغال برای فعالان این بخش، در کنار تلاش برای جبران خسارت‌های تاسیسات و فعالان گردشگری، تلاش کردیم تا با توجه به محدودیت اشتغال در بخش گردشگری در شرایط کرونایی، اشتغال در حوزه صنایع‌دستی را توسعه دهیم. شایقی گفت: در فرصت باقیمانده از سال با پیگیری‌های لازم شاهد تحقق حداکثری تعهد اشتغال این اداره خواهیم بود.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

*س_برچسب‌ها_س*