دوشنبه 18 تیر 1403

5500میلیارد ریال برای جهش تولید در آذربایجان غربی اختصاص یافته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
5500میلیارد ریال برای جهش تولید در آذربایجان غربی اختصاص یافته است

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه کشور و مقام عالی استان در خصوص اجرای طرح های جهش تولید گفت: طبق این توافق، پنج هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح های جهش تولید اختصاص یافته است.

نادر صادقی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی افزود: این میزان اعتبار در راستای اجرای 22 طرح در حوزه کشاوزی و گردشگری هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بخشی از این اعتبارات در قالب تسهیلات بانکی برای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و بخش دیگری نیز در قالب اعتبارات ملی و استانی اختصاص می یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین از دریافت تسهیلات بانکی توسط 55 درصد متقاضیان طرح جبران زیان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: مهلت ثبت نام در اجرای این طرح، تا پایان ماه جاری است و افرادی که تقاضای دریافت این وام را دارند، به سرعت اقدام به نام نویسی کنند.

صادقی گفت: در این راستا، 12 هزار و 30 میلیارد ریال اعتبار برای آذربایجان غربی در نظر گرفته شده که امیدواریم بیشترین میزان ممکن را از این تسهیلات جذب کنیم.

وی افزود: با وجود تبلیغات زیاد و اطلاع رسانی در خصوص روند و نحوه پرداخت تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا متاسفانه رغبت چندانی در کشور و به تبع آن در استان برای دریافت این تسهیلات وجود ندارد.

وی اضافه کرد: کم بودن میزان تسهیلات، کارمزد بالا و مدت زمان کوتاه دو ساله برای بازپرداخت تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا موجب شده برخی از متقاضیان رغبتی برای دریافت این نوع تسهیلات نداشته باشند؛ برای ایجاد انگیزه مضاعف برای متقاضیان نامه نگاری لازم از سوی مقام عالی استان خطاب به معاون اول رئیس جمهور انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا، امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید در کشور نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*