دوشنبه 16 مهر 1403

60 میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه خلخال - منجیل تخصیص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
60 میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه خلخال - منجیل تخصیص یافت

اردبیل _ ایرنا _ استاندار اردبیل گفت: امسال 60 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات جهش تولید به ادامه عملیات اجرایی پروژه راه‌سازی خلخال به منجیل تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال، کلور، درام، طارم به منجیل افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه 42 درصد بوده و با تخصیص اعتبار یاد شده از محل اعتبارات جهش تولید امسال کشور کار ادامه این پروژه در جنوب استان اردبیل سرعت خواهد گرفت.

وی گفت: اعتبار یاد شده علاوه بر اعتبارات تخصیص یافته قبلی از محل اعتبارات مختلف از جمله اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان و ردیف‌های ملی وزارت راه و شهرسازی به این پروژه راه‌سازی در منطقه جنوب استان اردبیل است.

استاندار اردبیل اظهارداشت: هم‌اکنون عملیات راه‌سازی در همه قطعات واقع در داخل حوزه استحفاظی استان اردبیل و استان زنجان فعال بوده و تلاش می‌شود تا قطعاتی از این پروژه که عملیات اجرایی زیرسازی آن تکمیل شده و آماده برای آسفالت است امسال زیرپوشش آسفالت قرار بگیرد.

او با اشاره به خیرات و برکات سفر اخیر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه برنامه و بودجه کشور به استان افزود: اجرای بسیاری از پروژه‌های مهم در حوزه راه، راه‌آهن، مسکن روستایی، فرودگاه، پل و پروژه‌های فرهنگی با اختصاص اعتباراتی در این سفر به استان، سرعت خواهد گرفت.

بهنامجو گفت: در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه، مسوولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس بر تخصیص 100 درصدی این اعتبار تاکید کردند و مقرر شد 100 درصد این اعتبارات تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه جهش خوبی برای ارتقای سطح جاده‌ها در استان انجام گرفته، افزود: در سال گذشته 130 کیلومتر بزرگراه داشتیم که این میزان در پایان سال به 180 کیلومتر رسید.

استاندار اردبیل اظهارداشت: با اجرای هر ساله حداقل 60 کیلومتر از راه‌ها بصورت چهار بانده، در پنج سال آینده حداقل 300 کیلومتر از مسیرهای اصلی چهار بانده شده و 480 کیلومتر از راه‌های استان چهار خطه می‌شود.

او همچنین به اختصاص اعتبار به مسیر سرچم در سفر گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه به استان اشاره کرد و گفت: 2 هزار میلیارد ریال از محل ماده 56 برای جاده سرچم اختصاص یافته که از سمت بزرگراه زنجان چهاربانده کردن این مسیر اصلی استان اردبیل به مرکز کشور آغاز شود.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این بازدید توجه به منطقه جنوب استان را لازمه توسعه متوازن مناطق مختلف این استان دانست و اظهارداشت: پروژه راه خلخال - منجیل با توجه به شاخصه‌های خاص آن از جمله فقدان گردنه‌های برفگیر در طول مسیر راه برخلاف سایر محورهای موجود استان زمینه لازم برای سفر ایمن از این راه در تمام فصول سال را برای مسافران فراهم کرده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*