پنج‌شنبه 19 مهر 1403

64 درصد زنجانی‌ها در سایت سلامت ثبت نام کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
64 درصد زنجانی‌ها در سایت سلامت ثبت نام کردند

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تا کنون 688 هزار نفر از مردم این استان با ثبت نام در سایت سلامت غربالگری شدند که این تعداد 64 درصد جمعیت و حدود 58 درصد خانوارهای این استان را شامل می‌شود.

دکتر پرویز قزلباش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به همکاری زنجانی در طرح غربالگری سلامت افزود: 339 هزار نفر از مردم این استان به سایت غربالگری سلامت مراجعه و نسبت به غربالگری اقدام کردند و انتظار بر این است که عموم مردم به این موضوع مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: این غربالگری به شناسایی 9 هزارو 756 نفر بیمار مشکوک به کرونا منجر شد که از این تعداد 2 هزارو 237 نفر به پزشک ارجاع و یک هزار و 756 نفر نیز در بازنگری انجام شده فاقد مشکل تشخیص داده شدند.

این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا به یک‌هزارو 191 نفر نیز توصیه شده که در منازل خود استراحت کنند و 213 نفر نیز به 11مرکز 16 ساعته سطح استان ارجاع داده شده اند که از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 شب در همه ایام آماده خدمتگزاری به گروه‌های هدف هستند.

قزلباش افزود: طی این مدت 2 هزارو 532 نفر نیز توسط پزشکان در مراکز جامع سلامت ویزیت شدند که از میان آنها 210 نفر به بیمارستان های منتخب ارجاع داده شده اند و از مجموع افراد غربالگری شده 400 نفر تحت درمان دارویی به صورت سرپایی قرار گرفتند و با یک دارو در منزل تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: نکته مهم توجه به خانواده ها و افرادی است که از استان های دیگر به این استان وارد شده اند که هم اکنون 6 هزار و 308 نفر از زنجانی‌های ساکن در دیگر مناطق کشور تحت کنترل سیستم بهداشتی و درمانی این استان قرار گرفتند و به عبارتی در قرنطینه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف استان نیز پنج هزار 512 نفر مشکوک به کرونا تحت قرنطینه قرار دارند و در این میان از هم استانی ها درخواست می شود که هر چه سریعتر به سایت salamt.gov.ir مراجعه کنند و خود و اعضای خانواده را مورد ارزیابی قرار دهند تا از وضعیت سلامتی خود و آنها مطلع شوند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا یک‌هزارو 318 بیمار مشکوک در این استان شناسایی شده که از این تعداد تست آزمایشگاهی 450 بیمار مثبت بوده است. همچنین تا کنون 35 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان باختند که 60 درصد آنان دارای بیماری های زمینه ای بودند.

طبق آخرین آمار، 27 هزار و 17 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 2 هزار و 77 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از این تعداد همچنین 9 هزار و 625 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*