یک‌شنبه 8 مهر 1403

7 تیر مناسبتی که همراهی بیشتر را می‌طلبد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
7 تیر مناسبتی که همراهی بیشتر را می‌طلبد

کرمان - ایرنا - پاسداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر سال 1360 که در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی رقم خورد و منجر به شهادت بیش از 70تن از اعضای این حزب شد، در ایام پیش رو که به برگزاری این مناسبت مهم نزدیک می شویم، همراهی بیشتری را طلب می‌کند.

همانگونه که اطلاع داریم در این حادثه جانگداز که قرار بود در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده آن برهه زمانی حساس تصمیم گیری شود، اعضای حزب جمهوری اسلامی که عمدتا در قوای سه گانه از قضائیه گرفته تا مجلس شورای اسلامی و هیات دولت عضویت داشتند، از جمله آیت الله سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور وقت و دبیر کل حزب نیز به همراه دیگر اعضا و یاران به شهادت رسیدند.

گرچه بخاطر شهادت آیت الله دکتر بهشتی سید شهدای آن حادثه کور تروریستی و به عنوان رئیس دیوان عالی وقت کشور این هفته به نام هفته قوه قضائیه نیز نامگذاری شده و انصافا این قوه طی بیش از سه دهه پاسداشتی در خور شان این شهدا برگزار کرده ولی همکاری دیگر قوا را برای منزلت هر چه بیشتر شهدا در مناسبت هفتم تیر در مراکز استانها از جمله کرمان طلب می کند.

تجربه و تاریخ نشانگر این هست که کار گروهی و تیمی که به مشورت دهی و مشورت گیری بالا منجر می گردد در خروجی مثبت و تاثیرگذاری بالای اقدامی که قرار است انجام گیرد همیشه موثر و کارساز بوده و توانسته در سایه تعامل و همفکری بالا به نتایج قابل ملموسی دست یابد.

اگر نیمه نگاهی به اسامی شهدای بزرگوار این حادثه تروریستی بیفکنیم بخوبی می بینیم که این شهدا ضمن عضویت در حزب جمهوری اسلامی ترکیبی متوازان از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه و در یک کلام ارکان سه گانه حکومتی بوده اند.

بفرض مثال در کنار شهید آیت الله بهشتی ما شاهد شهادت بزرگوارانی در این حادثه از جمله وزیران وقت نیرو، راه و ترابری، پست و تلفن و تلگراف، سرپرست بهزیستی، معاونان وزیر آموزش و پرورش، کار و بازرگانی و دبیش از 20 نماینده مجلس به عنوان سرمایه های اصلی این انقلاب و نظام بوده ایم که خونشان را در جهت بارور نمودن نهال انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده اند.

بنابراین برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم و آیین های پاسداشت این شهدا می طلبد که بدور از هر گونه موازی کاری دستگاههای اجرایی نظیر نیرون، پست و اموزش و پرورش هرکدام به سهم و بضاعت خود و با همدلی و همراهی وارد عرصه شوند و در روز و هفته پیش روی گرامیداشت هفتم تیرماه با تبیین برنامه های اثرگذار که بتواند نسل امروزی را که در بحبوحه این دهه های سخت حضور نداشته اند، نسبت به حقایق آن زمان آگاهی دهند.

هفتم تیرماه در تقویم رسمی کشورمان به نام شهدای این روز در سال 1360 و روز قوه قضائیه نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س*