دوشنبه 9 مهر 1403

700 هکتار از اراضی البرز آزاد سازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
700 هکتار از اراضی البرز آزاد سازی شد

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری البرز گفت: 700 هکتار از اراضی ملی و کشاورزی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون آزاد سازی شده است.

حسین فاضلی هریکندی روز یکشنبه در هم اندیشی با نخبگان استان البرز با تشریح چرایی تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی البرز افزود: ویلاسازی و تفکیک اراضی باغی در استان وضعیت اسفباری داشت و با وجود اینکه دادگستری متولی مستقیم در این حوزه نیست و نقش نظارتی دارد، اما با توجه به روند رو به رشد تغییر کاربری ها و تصرف اراضی ملی این قرارگاه آغاز به کار کرده است.

وی اضافه کرد: با یک اقدام انقلابی و جهادی وبا همکاری کلیه دستگاه های مسوول، از ابتدای سال جاری تاکنون 700 هکتار از اراضی استان آزاد سازی شده است.

فاضلی هریکندی به کارگیری نیروهای بومی در پست های مدیریت دادگستری، ساماندهی نهادهای شبه قضایی، رسیدگی به پرونده های مسن و معوق را از دیگر اقدامات مهم دادگستری استان عنوان و اظهار داشت: به دلیل مهاجرپذیری البرز، که یکی از بالاترین نرخ ها را در کشور دارد نیازمند توسعه روزافزون خدمات قضایی هستیم که بدین منظور ایجاد مجتمع قضایی در کرج و شهرهای اقماری آن به عنوان یکی از پرتراکم ترین نقاط کشور به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به محورهای هشت گانه طرح تحول قضایی استان گفت: بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در این استان مشغول به فعالیت هستند که به همین منظور یکی از محورهای مهم طرح تحول قضایی استان در زمینه اقتصاد و رونق تولید است که بدین منظور و در کنار ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی، شناسنامه اقتصادی کلیه بنگاه های اقتصادی استان در دادگستری تهیه شده است.

رییس کل دادگستری البرز در ادامه با اشاره به نخستین سفر ریاست قوه قضاییه پس از تشکیل این استان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دادگستری البرز عنوان داشت: در این سفر با توجه به شناخت ریاست قوه قضائیه مصوبات مهمی در زمینه توسعه زیر ساختی و منابع انسانی داشتیم که بر مبنای همین مصوبات برنامه ریزی شده تا در چهار نقطه کرج به ویژه در منطقه جنوب اتوبان تهران - کرجف کلیه خدمات قضایی را به مردم ارایه که منجر به کاهش تردد و افزایش رضایت مردم خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*