پنج‌شنبه 19 مهر 1403

85میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در ابرکوه پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
85میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در ابرکوه پرداخت شد

یزد - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: در 6 ماهه اخیر 85 میلیارد و 640 میلیون ریال تسهیلات حمایتی برای مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

ناصر زارع عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تسهیلات در مجموع به 980 نفر که به بانک های عامل معرفی شده بودند، پرداخت شده که بخش قابل توجهی از آنان را فعالان حوزه حمل و نقل شهری تشکیل می دهد.

وی اظهار کرد: از 13 خرداد تاکنون یک هزار و 457 متقاضی استفاده از تسهیلات کرونایی با آمار یک هزار و 673 نفر در سامانه کارا ثبت نام کردند که مبلغ تسهیلات درخواستی آنان 132میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

درخواست تسهیلات 477 پرونده در دست بررسی است

وی ادامه داد: هم اکنون 477 پرونده با حجم اشتغال 575 نفر برای دریافت 46 میلیارد و 920 میلیون ریال تسهیلات در شعب بانک های عامل شهرستان ابرکوه در دست بررسی است.

زارع تصریح کرد: بیشتر درخواست تسهیلات کرونایی مربوط به مشاغلی رانندگی و حوزه حمل و نقل شهری، آموزشگاه رانندگی، تولید پوشاک، کیف و کفش و رستوران ها بوده است.

دبیر شورای اشتغال ابرکوه در خصوص پرداخت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کووید 19، ادامه داد: در مجموع 498 نفر در 13 رشته شغلی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

زارع خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع کرونا از اواخر سال گذشته، قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها برای مقابله با این ویروس، از سوی دولت پرداخت تسهیلات کرونایی به تصویب رسید که بر این اساس ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرونا از 13 خردادماه در سامانه کارا این طرح شروع شد.

رییس اداره تعاون کار وامور اجتماعی ابرکوه بابیان اینکه در مجموع 65 نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان هستند، تصریح کرد: درشرایط شیوع این بیماری و درسال جهش تولید این تعداد اندک بیمه بیکاری نشان از رونق کسب و کار است.

زارع همچنین ادامه داد: هم اکنون مهلت ثبت نام برای واحدهای گردشگری برای استفاده از تسهیلات حمایت از مشاغل در دوره کروناست و متقاضیان می توانند تا پایان آذر ماه با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

هم اکنون هزار و 180 واحد اقتصادی صنعتی، تولیدی، خدماتی، معدنی و کارگاه های ساختمانی با یک تا 300 کارگر و مجموع پنج هزار و 500 نفر نیروی انسانی درشهرستان ابرکوه فعال است.

افزون بر 2 هزار واحد صنفی دیگر در ابرکوه به صورت خویش فرما و همچنین حدود 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رسته مشاغلی خانگی در عرصه‌های مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
85میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در ابرکوه پرداخت شد 2