پنج‌شنبه 12 مهر 1403

آغاز پیش ثبت‌نام سفر هوایی عراق در سامانه عتبات

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آغاز پیش ثبت‌نام سفر هوایی عراق در سامانه عتبات

ابراهیم احدی، مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه شرایط اعزام زمینی به عتبات عالیات فراهم نیست گفت: در حال حاضر پیش ثبت نام عتبات عالیات در قالب سفرهایی هوایی آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم احدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پیش ثبت‌نام عتبات عالیات آغاز شده است تا بر اساس ثبت‌نام‌های انجامی، ظرفیت هر استان در خصوص اعزام مشخص شده و در این زمینه تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه هنوز نحوه اعزام زائران به صورت هوایی یا زمینی مشخص نیست، افزود: فعلا زمان خاصی برای پیش ثبت‌نام اعلام نشده است و استان‌ها نیز منتظر اعلام دستورالعمل اجرایی در این زمینه از مرکز هستند. این مسئول خاطرنشان کرد: پس از اتمام پیش ثبت‌نام ظرفیت سنجی انجام می‌شود تا هر استان بر اساس ظرفیت اعلامی نسبت به اعزام زائران اقدام کند. مدیر حج و زیارت استان زنجان هزینه سفر هوایی به عتبات عالیات را بین 9 میلیون و 500 هزار تومان تا 10 میلیون و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: به دلیل بالا بودن هزینه هنوز وضعیت استقبال مشخص نیست. احدی تصریح کرد: لغو ویزا شامل زائرانی می‌شود که از طریق هوایی به کشور عراق اعزام می‌شوند و این موضوع شامل سفرهای زمینی نمی‌شود. وی با اشاره به اینکه شرایط اعزام زمینی به عتبات عالیات به دلیل شرایط بیماری کرونا و عدم موافقت ستاد کرونا و عدم لغو ویزا امکانپذیر نیست، افزود: در حال حاضر ثبت‌نام‌ها فقط برای سفرهای هوایی است. این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت مطلوب بودن استقبال مردم از سفرهای هوایی، تمهیدات لازم برای اعزام زائران به عتبات عالیات انجام می‌شود. مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه در صورت استقبال و تکمیل ظرفیت، اعزام به صورت هوایی از زنجان خواهد بود و در صورتی که تعداد به حد نصاب نرسد پروازها از طریق تبریز و تهران خواهد بود. انتهای پیام /