سه‌شنبه 17 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در مورد دلایل و مسائل مرتبط با سرقت یا تخلف علمی گفت: سه مساله در این زمینه وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود؛ فرهنگ‌سازی میان نخبگان علمی، روزآمدسازی و تنقیح قوانین و هماهنگی بین نهادها از جمله وزارت‌خانه‌ها و دانشگاه‌ها.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از روسای دانشگاه‌ها درخواست کرد تا با دانشجویان و تشکل های هنجارشکن در جریان اتفاقات اخیر برخورد کنند. متن این بیانیه به شرح زیر است: فَأَمَا الَذینَ فی قُلُوبِهِم زَیغ فَیتَبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنهُ ابتِغاءَ الفِتنَهِ آنان که در دل‌هایشان انحراف است، تنها آیات متشابه را پیروی می کنند تا به این...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اداره کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا) آمریکا بعد از تعویق مجدد در پرتاب موشک فوق‌سنگین و فضاپیمای بدون سرنشین اوریون برای انجام ماموریت آرتمیس‌یک، زمان جدید آغاز این ماموریت اکتشافی به کره ماه را 16 نوامبر (25 آبان) اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو بنیاد ملی نخبگان یکی از دلایل مدرک‌گرایی به ویژه در مقطع دکتری را تلاش برای جذب در صنایع عنوان کرد و گفت: آموزش کارآفرینی در دانشگاه‌ها و اجرای مشوق‌ها در مقاطع پایین‌تر تحصیلی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک تحقیق جدید بیانگر آن است که دانشمندان در اوایل کار خود بیشترین خلاقیت را دارند و با بالا رفتن سن میزان نوآوری آنان کاهش می‌یابد.

خبرگزاری مهر

هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از 18 آبان ماه آغاز شده است و تا 24 آبان در دانشگاه های علوم پزشکی ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام حدود 960 هزار داوطلب برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 خبر داد.

خبرگزاری مهر

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: حدود 960 هزار داوطلب در مرحله اول کنکور سال 1402 ثبت نام کردند، آزمون مرحله اول در دی ماه 1401 برگزار می شود.

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: دانشگاه منطق خودش را دارد و این منطق، گفتگو و تعامل است.