سه‌شنبه 17 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس آموزش و فناوری در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار آموزش و فناوری دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه فدریکو ایتالیا گسترش یافت تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشکدگان کشاورزی و منابع...

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست مدیریت امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه اعلام کرد: این دانشگاه در تازه‌ترین رتبه‌بندی ملی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) موفق به کسب رتبه 12 در بین دانشگاه‌های جامع کشور و صعود 11 پله‌ای در جایگاه رتبه‌بندی شده است.

خبرگزاری مهر

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اختصاص بیش از 80 درصد اعتبار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به وام‌های دانشجویی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - متخصصان معتقدند تغییر ساعت تابستانی به سلامت افراد آسیب می‌رساند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی رشته‌های علوم انسانی در حل مشکلات جامعه گفت که این امر وقتی ممکن می‌شود که دانشگاه‌ها خود را نسبت به حل مسائل جامعه متعهد بدانند و دستگاه‌ها برای دانشگاه در حکمرانی علمی نقشی کلیدی قائل باشند.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - استاد دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز گفت: برای کاربردی کردن پژوهشها و توسعه صنعتی باید چرخه تحقیق و توسعه در کشور تکمیل شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان می گویند زنبورهای گرده‌افشان احتمال کمتری دارد روی گل‌هایی بنشینند که کود یا آفت‌کش‌های کشاورزی روی آنها پاشیده شده است؛ زیرا آنها می‌توانند تغییرات میدان الکتریکی پیرامون گل را ردیابی کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در طول چهار سال آینده در مجموعه دانشگاه‌های کشور حدود 200 هزار خوابگاه متاهلی ساخته خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به تعمیرات اساسی صورت گرفته در خوابگاه‌های دانشجویی طی تابستان سال جاری، گفت: در مجموع بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار امسال صرف خرید و تجهیز سراهای دانشجویی شده است.

خبرگزاری مهر

مشهد - سخنگوی دولت گفت: به خاطر کمبود دارو در بیمارستان‌ها طی ایام اخیر عذرخواهی می‌کنم، در مورد آنتی‌بیوتیک‌ها کم‌کاری شد و مسئول مربوطه برکنار شد.

خبرگزاری مهر

مشهد - در این ویدئو واکنش سخنگوی دولت به هو کردن یک دانشجو هنگام تقدیر کردن از دولت بابت کاهش مرگ و میر کرونا را در دانشگاه فردوسی مشهد می‌بینید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان کیفیت ترجمه‌های ادبی انجام‌شده توسط هوش مصنوعی را با ترجمه‌های ادبی مترجمان مقایسه کرده‌اند.