یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - درد ممکن است چیزی بیش از صرفا یک زنگ خطر باشد. تحقیقات جدید در موش‌ها روشن کرده که چگونه سلول‌های عصبی درد از بدن درباره آسیب محافظت می‌کنند.

خبرگزاری مهر

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: شبیه سازها یکی از ابزارهای مهم مهارت آموزی دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی است و سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان، دستاوردهای خوبی به همراه دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روح الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تأکید بر توجه به جایگاه واقعی فناوری‌های نرم و صنایع خلاق، در اقتصاد، اشتغال و اقتدار کشور گفت: بر اساس تعریف‌ها، مبتنی بودن بر فناوری پیچیده و اثربخشی نوآورانه، دانش‌بنیان است و محصول دانش‌بنیان، در اقتدار و اقتصاد کشور باید اثرگذار باشد. در دوره ای، تمرکز‌ها صرفاً روی محصولات...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو و به نقل از independent، ناسا نوع جدیدی باتری با کارایی بسیار بالا اختراع کرد که بنا به ادعای محققان، می‌تواند در هواپیما‌های تمام الکتریکی استفاده شود. سازمان فضایی ایالات متحده پس از مطالعه و بررسی باتری‌های حالت جامد که نسبت به باتری‌های لیتیوم‌یونی استاندارد صنعتی، انرژی بیشتری دارند و سبک‌ترند، به این پیشرفت مهم دست یافت. باتری‌های حالت...

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی وزیر علوم از تشکیل ستاد تعاملات دانشگاهیان با دولت و مسئولان خبرداد و گفت: با تشکیل این ستاد مسئولان می توانند از نظرات اهل علم استفاده کرده و برنامه های خود را هم توضیح دهند.

خبرگزاری دانشجو

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص وضعیت فعلی دانشگاه‌ها و تجمعات داخل دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه همیشه منشاء پویایی، تحولات و تغییرات بوده و برای ما که در دانشگاه هستیم این اتفاقات در یک سطحی اتفاق ویژه‌ای نیست. درست است که بعضا هنجار شکنی‌ها و خارج از رویه‌های قانونی کنش‌هایی صورت گرفته، اما وقتی به کلیت ماجرا نگاه...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان کشورمان با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی موفق به ساخت محصولی ایران ساخت تحت عنوان ربات شیارزن چاه عمیق با هدف احیاء و آبدهی مجدد این چاه‌ها شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برخی مطالعات تحقیقی حاکیست که کارهای علمی و پژوهشی زنان اغلب کمتر ارزش‌گذاری می‌شود و نسبت به کارهای علمی مردان کمتر مورد ارجاع قرار می‌گیرد. رفع این نابرابری مستلزم اجرای راهبردهایی در حیطه‌های فردی و جمعی آکادمیک (دانشگاهی) است.